Sökning: "barn reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden barn reklam.
1. I marknadens öga : Barn och visuell konsumtion
Sammanfattning : Barn är konsumenter, får reklam riktad till sig och syns i reklam. Men om det är rätt och på vilka sätt det bör ske ger upphov till diskussion, såväl i som utanför akademin. LÄS MER
2. TV FOR CHILDREN : How the Swedish Public Service Television Imagines a Child Audience
Sammanfattning : The study explores how the Swedish public service TV institution imagines a child audience in a societal context where the broadcasting landscape hastransformed greatly over the past thirty years and where TV is seen to constitute both risks and benefits for children. The concept of TV for children is established to broaden the scope for studying what has been broadcast for a child audience on public service TV. LÄS MER
3. Targeting Children Online : Young internet users and producers in the commercial media environment
Sammanfattning : Children’s daily internet usage takes place to a large extent in a commercial environment, where advertising and the sale of virtual goods are ever-present parts of the online experience. The overall goal of this thesis is to contribute to a critical understanding of children’s commercial online environment as spaces for children’s everyday life activities and participation, and as spaces for commercial interests that seek to target children and monetize their internet usage. LÄS MER
4. Barns uppfattningar om konsumtion, sparande och arbete : en studie i ekonomisk socialisation
Sammanfattning : Denna avhandling behandlar barnets utveckling till konsument och producent hur barns kunskaper, värderingar och beteenden inom ramen för de två rollerna utvecklas. Den ekonomiska socialisationen studeras ur både ett kognitivt utvecklingsteoretiskt och ur ett inlärningsteoretiskt perspektiv och i en empirisk undersökning prövas ett antal förklaringsfaktorer till barns inställning till konsumtion, reklam och sparande samt deras konsument- och arbetsrollsrelaterade kunskaper. LÄS MER
5. Effects of online advertising on children's visual attention and task performance during free and goal-directed internet use : A media psychology approach to children's website interaction and advert distraction
Sammanfattning : This dissertation consists of four eye-tracking studies that investigate how salient online advertising and children's level of executive function contributes to their advert distraction. In Study 1, children aged 9 were instructed to surf freely on the internet while all advert material appearing on-screen was registered. LÄS MER