Sökning: "barn och matematik"

Visar resultat 1 - 5 av 28 avhandlingar innehållade orden barn och matematik.

  1. 1. Det är en spricka i allt, det är så ljuset kommer in… : Matematik och förskolebarns experimenterande och potentialitet

    Författare :Johanna Unga; Gunilla Dahlberg; Liselott Olsson; Tomas Saar; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; preschool didactics; Gilles Deleuze; Felix Guattari; experimentation; Reggio Emilia; learning; a relational field of potentiality; mathematics; listening; transcendental empiricism; förskola; förskoledidaktik; Gilles Deleuze; Felix Guattari; experimentation; Reggio Emilia; lärande; det relationella potentialitetsfältet; matematik; lyssnandet; transcendental empirism; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : In preschools it is common that mathematics mainly focuses on how children learn mathematics through everyday activities, or on children´s understanding of mathematical concepts. However, views on mathematics-learning are today deepened and extended, and embrace children’s own mathematical signs, visual representations and bodily experiences. LÄS MER

  2. 2. Pointwise and Genomewide Significance Calculations in Gene Mapping through Nonparametric Linkage Analysis: Theory, Algorithms and Applications

    Författare :Lars Ängquist; Matematisk statistik; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; programming; actuarial mathematics; Statistik; cytogenetics; Genetik; cytogenetik; Mathematics; Matematik; Statistics; operations research; Genetics; ROC curves; conditioning loci; optimal score functions; noncentrality parameter; cost adjusted relative efficiency; exponential tilting; importance sampling; Monte Carlo simulation; normal approximation; crossover rate; process maximum; analytical approximation; significance calculations; NPL score; conditional linkage analysis; two-locus linkage analysis; Allele sharing; aktuariematematik; operationsanalys; programmering; gene-gene interaction; composite hypotheses; genetic disease models; classes of score functions; nonparametric linkage analysis;

    Sammanfattning : In linkage analysis or, in a wider sense, gene mapping one searches for disease loci along a genome. This is done by observing so called marker genotypes (alleles) and phenotypes (affecteds/unaffecteds) of a pedigree set, i.e. LÄS MER

  3. 3. Continuity and Positivity Problems in Pseudo-differential Calculus

    Författare :Joachim Toft; Matematik (naturvetenskapliga fakulteten); []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; funktionsanalys; fourieranalys; Serier; functional analysis; Fourier analysis; Series; Entropy.; Young s inequality; Twisted convolution; Schatten-von Neumann; Lower bounds; Weyl Calculus; Pseudo-differential Operqator; Continuity; Positivity;

    Sammanfattning : The paper deals with various positivity and continuity questions arising in the Weyl calculus of pseudo-differential operators. Let W be a symplectic vector space. LÄS MER

  4. 4. Lika chanser i gymnaiset? En studie om betyg, nationella prov och social reproduktion

    Författare :Helena Korp; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Differentiation; National Assessments; Social reproduction; Pedagogy and didactics; Upper secondary education; Grades; Pedagogik; didaktik; betygsättning gymnasieskolan; Education; Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : The general confidence in equal opportunity and equivalent grades are crucial to the moral justification of the social stratification in the modern society, in which meritocracy holds a hegemonic status. In Sweden, a political aim has been that everybody should get upper secondary education, and the government has established a National Agency for Education to promote and control the quality in education and grading. LÄS MER

  5. 5. Döva barns begreppsbildning i matematik

    Författare :Elsa Foisack; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Cognitive education; Döva barn; Sign language; Mediated learning; Begreppsbildning; Teckenspråk; Matematikundervisning; Mathematics education; Dynamic assessment; Deaf children; Concept formation; Special didactics; concept map; sign language; mediated learning; Deaf; mathematics education; Specialdidaktik;

    Sammanfattning : Denna studie tar utgångspunkt i frågan varför många döva barn har svårt att lära sig matematik. Studiens syfte är att belysa döva barns begreppsbildning i ämnet matematik genom att beskriva hur några döva barn uttrycker sig och agerar på väg mot förståelse av två centrala matematiska begrepp, nämligen multiplikation med heltal och längd. LÄS MER