Sökning: "barn och IT"
Visar resultat 1 - 5 av 556 avhandlingar innehållade orden barn och IT.
1. Barn- och ungdomsidrott till salu : Om begär, immateriellt arbete och kommersialisering
Sammanfattning : In recent decades scholars have noted a trend in Swedish child and youth sport, namely that businesses are emerging parallel to the Swedish Sports Confederation (SSC), Sweden’s leading ideally driven sports organisation. Despite this recent trend of businesses starting to organise child and youth sport, research on the phenomenon is as yet scarce. LÄS MER
2. Barn till beskådan : Familj, välfärdsstat och nation i fototävlingar och fotoböcker 1930-1944
Sammanfattning : I fokus för den här avhandlingen står åskådningskulturen under 1930- och 40-talen, närmare bestämt fototävlingar och fotoböcker med bilder på barn som bärande element. Den här studien granskar hur fototävlingar och fotoböcker var en del i förhandlingen om välfärdens organisering rörande barn och familj. LÄS MER
3. Children at the Borders
Sammanfattning : In the wake of a steady flow of child migrants attempting to cross borders and states’ efforts to restrict immigration, various public controversies have arisen about the rights of asylum-seeking children. The ‘moral gap’ between the outcome of democratically enacted laws and the aim of controlling immigration, on the one hand, and public calls to protect the universal rights of asylum seeking children, on the other, have created a political challenge for Western democracies. LÄS MER
4. From family language practices to family language policies : Children as socializing agents
Sammanfattning : combining approaches to family language policy with a language socialization approach, the present thesis examines family interoctions in five bi/multilingual lronian families in Sweden. The foci of the thesis have emerged from viewing and analyzing video-recordings of the families' everyday interactions, interviews and observations conducted during two phases of fieldwork. LÄS MER
5. I marknadens öga : Barn och visuell konsumtion
Sammanfattning : Barn är konsumenter, får reklam riktad till sig och syns i reklam. Men om det är rätt och på vilka sätt det bör ske ger upphov till diskussion, såväl i som utanför akademin. LÄS MER