Sökning: "barn med funktionsnedsättning"
Visar resultat 1 - 5 av 30 avhandlingar innehållade orden barn med funktionsnedsättning.
1. Föräldrar med funktionshinder : om barn, föräldraskap och familjeliv
Sammanfattning : An increasing number of people with disabilities are choosing to become parents. However, several official goverment reports and other evidence points to the fact that parents with disabilities sometimes experience negative bias and distrust of their capacities as parents. LÄS MER
2. "Jag vill gärna ha hjälp, men ta inte mina barn" : Föräldraskap hos föräldrar med intellektuell funktionsnedsättning
Sammanfattning : Parents with intellectual disabilities are seldomly heard in research about parenting. Based on the parents’ own voices, this thesis contributes to deepened knowledge about parenting among persons with intellectual disability. LÄS MER
3. Words Don’t Come Easy : Decoding and Reading Comprehension Difficulties in Adolescents with Intellectual Disability
Sammanfattning : Individuals with intellectual disability (ID) have difficulties with decoding and reading comprehension. However, studies focussing on why these difficulties occur are very sparse, and the existing literature has found conflicting results. LÄS MER
4. Att vara förälder till barn med funktionsnedsättning : erfarenheter av stöd och av att vara professionell stödjare
Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att tolka och beskriva innebörder av stöd, utifrån att vara förälder till barn med funktionsnedsättning och att vara professionella stödjare. Datainsamling har skett i form av berättande intervjuer med 39 föräldrar (23 mödrar och 16 fäder) och 9 professionella (7 kvinnor, 2 män) från olika verksamheter. LÄS MER
5. Time to Plan : How to support everyday planning in adolescents with intellectual disability
Sammanfattning : Children and adolescents with intellectual disability (ID) have difficulties in executive functioning and when coping with everyday planning tasks. However, the literature cannot explain whether individuals with ID perform according to their developmental level or not. LÄS MER