Sökning: "autism och interaktion"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden autism och interaktion.

  1. 1. Varieties of Supernatural Experience : the Case of High-Functioning Autism

    Författare :Ingela Visuri; Pehr Granqvist; David Thurfjell; Olov Dahlin; Andreas Roepstorff; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Autism; religious cognition; supernatural experience; invisible agency; parasocial relations; embodiment; bracketed ethnography; participatory autism research; atypical cognition; Religion Theology; Religionsvetenskap Teologi; Historical Studies; Historiska studier; Innovative Learning;

    Sammanfattning : It is argued in the cognitive science of religion (CSR) that the empathic ability to ‘mindread’ others underpins  the experience of supernatural communication with gods, ghosts, and spirits. As autism is characterized by mentalizing difficulties, CSR scholars have expected autistic individuals would find supernatural agency incomprehensible. LÄS MER

  2. 2. From sounds to speech and gestures : case studies of linguistic interaction in children with ASC : Från språkljud till tal och gester - fallstudier om lingvistisk interaktion hos barn med autismspektrumtillstånd

    Författare :Pia Nordgren; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; perception; speech production; phonology; prosody; gestures; autism spectrum condition;

    Sammanfattning : For abstract (see https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/41361). LÄS MER

  3. 3. Concentration Difficulties in the School Environment - with focus on children with ADHD, Autism and Down's syndrome

    Författare :Catrin Tufvesson; Institutionen för arkitektur och byggd miljö; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Down s syndrome; concentration; children; building process; ADHD; the Human Environment Interaction-model; individual adjusment; learning; indoor environment; school environment; Psykologi; Psychology; Humanities; Humaniora; autism;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to identify environmental factors that affect children with ADHD, autism, and Down's syndrome and their ability to concentrate in their learning environment at school. The issue of this research is not to dismiss any of the additional resources these children are in need of; instead it is to suggest how to arrange learning environments in the most supportive way possible based on the initial needs of these children. LÄS MER

  4. 4. Djur och natur som stöd för psykologisk utveckling hos barn och ungdomar med autism : ett nytt och mer fritt sätt att utvecklas genom social interaktion

    Författare :Kristina Byström; Sveriges lantbruksuniversitet; Sveriges lantbruksuniversitet; []
    Nyckelord :LANTBRUKSVETENSKAPER; AGRICULTURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Forskning visar att djur kan ge socialt och emotionellt stöd till barn och ungdomar med autism men få studier har undersökt husdjurens betydelse för barnens utveckling eller betydelsen av att inkludera natur och djur i en längre samspelsbehandling. Syftet med avhandlingen är att beskriva och förklara på vilka sätt som natur och djur kan tillföra värden som underlättar för gruppens psykologiska utveckling. LÄS MER