Sökning: "att vara ute"

Visar resultat 1 - 5 av 85 avhandlingar innehållade orden att vara ute.

  1. 1. Seismics, 2D and 3D Inversion of Magnetotellurics : Jigsaw pieces in understanding the Skellefte Ore District

    Författare :María de los Ángeles García Juanatey; Ari Tryggavson; Ute Weckmann; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Magnetotellurics; 2D inversion; 3D inversion; hard rock seismics; mineral exploration; integrated geophysics; 4D modeling; Geofysik med inriktning mot fasta jordens fysik; Geophysics with specialization in Solid Earth Physics;

    Sammanfattning : The Skellefte District (SD) is one of the richest metallogenic mining areas in Sweden. The main deposits consist of volcanic-hosted massive sulphides (VHMS) rich in zinc, copper, lead, gold and silver, that have been explored and mined for more than a century. LÄS MER

  2. 2. Genetic and molecular alterations in aldosterone producing adenomas

    Författare :Ravi Kumar Dutta; Peter Söderkvist; Oliver Gimm; Ute Scholl; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES;

    Sammanfattning : Aldosterone producing tumors (APA, also known as Conn tumors) are adrenal tumors that overproduce aldosterone, a hormone that regulates the sodium levels in blood and contributes to blood pressure (BP) regulation. Excessive production of aldosterone causes hypertension and approximately 5-15% of hypertensive patients have hyperaldosteronism, known as primary aldosteronism (PA). LÄS MER

  3. 3. Varumärkenas fält : Produktion av erkännande i Stockholms reklamvärld

    Författare :Raoul Galli; Johan Lindquist; Annika Rabo; Donald Broady; Mats Trondman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; recognition; brand; field; communicative capital; classification; class; power; order; social being; brand of being; erkännande; varumärke; fält; kommunikativt kapital; klassifikation; klass; makt; ordning; socialt vara; varamärke; Social Anthropology; socialantropologi;

    Sammanfattning : I Varumärkenas fält ställs frågor som: Hur vinner man erkännande i Stockholms reklamvärld? Hur säljer reklamproducenter detta erkännande till sina uppdragsgivare? Vad för slags erkännande är statliga reklamköpare ute efter att vinna genom sitt samarbete med prisbelönta och erkända reklamproducenter? I kontrast till en spridd föreställning att reklamen ”speglar samhället” är grundantagandet i denna studie att reklamen i första hand speglar den värld som skapar den, dvs. reklamvärlden. LÄS MER

  4. 4. Att bygga broar över kulturgränser : Om svenskars kommunikation med icke-svenskar vid arbete utanför Sverige

    Författare :Inger Larsson; Medie- och kommunikationsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Swedishness; Communication Strategy; Cultural Training; National Culture; Intercultural Communication; Culture; Swedish Red Cross; Communication;

    Sammanfattning : Globalization creates a need for increased communication competence among Swedes working on the global arena. This study is based on reports of communication processes used by Swedes when interacting professionally with non-Swedes. The reports are derived from interviews. The study focuses on three areas. LÄS MER

  5. 5. "Har du varit ute och shoppat, Jacob?" : En studie av Finansinspektionens utredning av insiderbrott under 1990-talet

    Författare :Erik Wesser; Sociologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; securities market; Insider trading; market abuse; financial crime; penal investigation; financial supervision; white collar crime; case-processing; organization theory; new institutionalism; regulation; governance; Sociology; Financial science; Fiscal law; Finansiering; Sociologi; Skatterätt;

    Sammanfattning : In this dissertation the Swedish Financial Supervisory Authority's (FSA) investigation of suspected insider trading offences is examined and analysed. The aim of the study is to describe FSA's investigative activity in insider cases during the 1990?s, a period of both increased activity on the Swedish stock market as well as changed regulation. LÄS MER