Sökning: "asphalt concrete"

Visar resultat 21 - 25 av 33 avhandlingar innehållade orden asphalt concrete.

  1. 21. Road Surface and Tyre Interaction : Functional Properties affecting Road Dust Load Dynamics and Storage

    Författare :Joacim Lundberg; Sigurdur Erlingsson; Mats Gustafsson; Xavier Querol; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Road dust; Road abrasion wear; Studded tyre abrasion wear; Texture; Emissions; Abrasion wear model; NORTRIP; PM10; Particles; Stone Mastic Asphalt – SMA; Porous Pavements; Double Layered Porous Asphalt Concrete – DLPAC; Road traffic noise; Rolling Resistance; Friction; Holistic; Function; Functional properties; Functional demands; Temporal variation; Spatial variation; Vägdamm; Vägslitage; Dubbdäcksslitage; Textur; Emissioner; Slitagemodell; NORTRIP; PM10; Partiklar; Asfaltsbetong; stenrik - ABS; Dränerande beläggning; Dubbeldränerande beläggning; Buller; Rullmotstånd; Friktion; Holistisk; Funktion; Funktionskrav; Tidsvariation; Rumsvariation; Byggvetenskap; Civil and Architectural Engineering; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Sammanfattning : Luftburna partiklar (PM) är ett problem för människans hälsa, där flertalet samband mellan negativa hälsoeffekter finns mellan luftföroreningar finns, bland annat för respiratoriska sjukdomar, lungcancer och kardiovaskulära sjukdomar med flera. I länder där dubbdäck används, till exempel Sverige, Finland och Norge, och sandning av vägar och gator genomförs vintertid för att säkerställa god friktion kommer en betydande andel av partiklarna från vägslitage och nedkrossning av sand vilket bidrar till PM10. LÄS MER

  2. 22. Spherical Indentation Technique for Multiscale Characterisation of Asphalt Mixtures

    Författare :Hassan Fadil; Denis Jelagin; Manfred Partl; Per-Lennart Larsson; Said Safwat; Eshan Dave; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Sammanfattning : The viscoelastic properties of asphalt  mixtures  strongly  influence the  performance of flexible pavements  with respect to  their resistance to several common distress modes. Therefore, accurate measurement of these properties and their change during the service life is an important area of ongoing research. LÄS MER

  3. 23. On computational homogenization of transient poromechanics problems

    Författare :Fang Su; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; homogenization; porous media; Representative Volume Element RVE ; consolidation; FE2; multiscale modeling;

    Sammanfattning : Many engineering materials are, in fact, microscopically heterogeneous. This is true fornatural materials, such as timber and clay, as well as manmade materials, like metal alloysand concrete. LÄS MER

  4. 24. Life Cycle Impacts of Road Infrastructure : Assessment of energy use and greenhouse gas emissions

    Författare :Sofiia Miliutenko; Anna Björklund; Robert Karlsson; KTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Cumulative Energy Demand CED ; Global Warming Potential GWP ; Life Cycle Assessment LCA ; road infrastructure; strategic planning;

    Sammanfattning : Road infrastructure is essential in the development of human society, but has both negative and positive impacts. Large amounts of money and natural resources are spent each year on its construction, operation and maintenance. Obviously, there is potentially significantenvironmental impact associated with these activities. LÄS MER

  5. 25. Modeling of frost heave and surface temperatures in roads

    Författare :Åke Hermansson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Soil Mechanics; Geoteknik;

    Sammanfattning : Temperature and moisture are very essential parameters when describing the condition of a pavement. In most cases, a high moisture content involves a decreased bearing capacity and, consequently, a shorter durability of the pavement. A frozen pavement has a greater bearing capacity than the corresponding construction in spring or late autumn. LÄS MER