Sökning: "arbetsterapi"

Visar resultat 21 - 25 av 124 avhandlingar innehållade ordet arbetsterapi.

  1. 21. Playing along (with)in the hard yard? Play, practices, and occupational justice in Irish schoolyards

    Författare :Michelle Bergin; Maria Prellwitz; Bryan Boyle; Margareta Lilja; Anne-Le Morville; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; children’s play; collective occupations; conditions of possibility; critical occupational research; inclusion occupational science; occupational therapy; practice architectures; schoolyards; Arbetsterapi; Occupational Therapy;

    Sammanfattning : This thesis aims to generate knowledges on practice possibilities concerned with children’s play and occupational justice in Irish schoolyards. Navigating the intersections between theory and practice required an ongoing examination of the tensions and points of resonance between ideas, ideals, and practices. LÄS MER

  2. 22. On the structure and contents of occupational therapist paradigms : empirical studies of occupational therapy students' and occupational therapists' views on occupational therapy

    Författare :Anita Björklund; Jönköping University; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Empiriska studier; paradigm; vetenskapsteori; Occupational therapy; Arbetsterapi; Explorative interpretative studies; field of action view; Törnebohm s concept of paradigm; world view;

    Sammanfattning : The ambition of this thesis is to contribute, from a paradigm theoretical frame of reference, to the development of occupational therapy knowledge in Sweden. The specified thesis aim was to identify and characterize occupational therapy students´ and occupational therapists´ perceptions of occupational therapy, especially regarding world view and field of action view in Törnebohm´s sense. LÄS MER

  3. 23. Temporal patterns of daily occupations and personal projects relevant for older persons’ subjective health : a health promotive perspective

    Författare :Cecilia Björklund; Birgitta Bernsprång; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; elderly; temporal routines; structure of occupations; real time-use; added time-use; time-geographic method; core projects; personal projects; occupational value; health and well-being; Occupational Therapy; Arbetsterapi;

    Sammanfattning : Engagement in daily occupations has been shown to positively influence subjective health of older persons, but there is little knowledge of how such daily occupations should be temporally structured. This thesis is guided by two concepts to explore the temporal structure of daily occupations. LÄS MER

  4. 24. Det sociala nätverkets betydelse för delaktighet i dagliga aktiviteter : erfarenheter från kvinnor med ryggmärgsskada och deras män

    Författare :Gunilla Isaksson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Occupational therapy; Arbetsterapi;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet i denna avhandling var att få en fördjupad kunskap om och förståelse för upplevelsen av den sociala miljöns betydelse för delaktighet i dagliga aktiviteter hos kvinnor med ryggmärgsskada och deras män samt om upplevelsen förändrades över tid. För att besvara syftet valdes en kvalitativ forskningsdesign till de fyra studierna. LÄS MER

  5. 25. Förmåga att använda vardagsteknik efter förvärvad hjärnskada : med fokus mot arbete

    Författare :Ann-Charlotte Kassberg; Helena Hemmingsson; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Occupational Therapy; Arbetsterapi;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med denna avhandling var att generera ny kunskap om förmågan att använda vardagsteknik (VT) hos personer i arbetsför ålder med förvärvad hjärnskada (FHS) med fokus mot arbete. Syftet var också att bidra till utveckling av arbetsterapeutisk intervention genom att beskrivaoch utvärdera hur förmågan att använda VT kunde bedömas samt att utforska hur aktivitetsbaserade klientcentrerade interventioner kunde stödja förmågan att använda VT i arbetet. LÄS MER