Sökning: "arbetslag"
Visar resultat 6 - 10 av 22 avhandlingar innehållade ordet arbetslag.
6. Lärares samarbete - en verksamhet på två arenor : studier av fyra arbetslag på grundskolans högstadium
Sammanfattning : Around 1980 some important decisions were made regarding the Swedish comprehensive school, which in various ways influenced teachers' work. The school was to be divided into smaller units, so-called work-units. A work-unit was to contain two or more classes of students. LÄS MER
7. Från fritidens pedagog till hjälplärare : Fritidspedagogers och lärares yrkesrelation i integrerade arbetslag
Sammanfattning : The restructuring of the Swedish comprehensive school has brought child care and schoolcloser together. During the 90's leisure time centres (LTCs) were physically integrated into school buildings. Therefore, today teachers and recreation instructors (RIs) often worktogether in teams. LÄS MER
8. Stormarknadens nya maktordningar : Från kassörskor och butikschefer till (o)demokratiska arbetslag
Sammanfattning : The empirical basis of this thesis is made up of interviews with men and women working at a supermarket, both with and without managerial responsibilities. The supermarket is an example of a working place where they use modern information technologies, and where there have been reorganisations pointing towards more flexibility, lesser hierarchies and higher autonomy for the workers. LÄS MER
9. Nära inpå: Maskulinitet, intimitet och gemenskap i brandmäns arbetslag
Sammanfattning : This study explores the profession of firefighter, in which the progression of gender equality has been particularly slow compared to many other professions in Sweden. The aim of the study is to explore constructions of masculinity in the firefighter profession and how they are related to specific forms of community among men in this profession. LÄS MER
10. Från samverkan till integration : arena för gömda motsägelser och förgivet tagna sanningar : en studie av hur förskollärare, fritidspedagoger och lärare formar en samverkan
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att studera vad det är som sker när pedagoger med olika yrkestillhörighet och olika men också delvis gemensamma traditioner sammanförs för att forma en samverkan i en gemensam verksamhet. De teoretiska utgångspunkterna har sin grund i ett maktperspektiv med Foucault som inspiratör och där diskursbegreppet är centralt. LÄS MER