Sökning: "ansvar grupp"

Visar resultat 1 - 5 av 51 avhandlingar innehållade orden ansvar grupp.

  1. 1. På gränsen till fattigvård? : En studie om arbetsmarknadspolitik och socialbidrag

    Författare :Rickard Ulmestig; Tapio Salonen; Kerstin Svensson; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social structures; sociology of enterprise; Sociology of labour; Economic planning; Social sciences; företagssociologi; Arbetslivssociologi; Ekonomisk planering; Samhällsvetenskaper; kommuner; AMS; fattigvård; arbetslöshet; arbetsmarknadspolitik; socialbidrag; Sociala strukturer; Socialbidrag; Social work; Socialt arbete;

    Sammanfattning : This dissertation focuses on changes in labour market policies that were provided for unemployed recipients of social assistance between 1989 and 2002 in Sweden. This change is described as a process where the municipalities gradually take greater responsibility for the labour market policies. LÄS MER

  2. 2. Underlying psychological mechanisms of helping effects : Examining the when × why of charitable giving

    Författare :Arvid Erlandsson; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; charitable giving; helping; prosocial behavior; helping effects; identified victim effect; proportion dominance effect; in-group effect; emotions; sympathy; perceived utility; perceived responsibility; decision modes; mediation; moral decision making; dual-process theories.;

    Sammanfattning : The overarching purpose of this thesis was to investigate if different helping effects can be specifically linked to different psychological mechanisms. Helping effects (i.e. the when of helping) refer to situational differences that can increase or decrease the probability of helping. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers inflytande i centrala undervisningsfrågor

    Författare :Ragnhild Swahn; Kjell Granström; Gunnar Berg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; upper secondary education; vocational education; student influence; student participation; democratic schooling; experience-based education; experience-based learning; elevinflytande; elevansvar; demokratisk skolning; gymnasieskola; yrkesinriktat program; omvårdnadsprogram; erfarenhetsbaserad undervisning; erfarenhetsbaserat lärande; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Ett övergripande mål för gymnasieskolan har länge varit att fostra eleverna till medborgare i ett demokratiskt samhälle. Därför gäller numera att elevernas ansvar för att planera och genomföra sina studier samt deras inflytande på såväl innehåll som arbetssätt skall vara viktiga principer i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Mellan varumärke och gemensamt raster : Skilda sätt att se verksamhetsidéer för pedagogisk verksamhet

    Författare :Katina Thelin; Hans-Åke Scherp; Bo Dahlin; Annica Löfdahl; Tom Tiller; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Conceptions; Bottom-up and top-down leadership; Implementation; Phenomenography; School development; School improvement; School Leadership; Schoolwide pedagogy; Schoolwide vision; Verksamhetsidé; Organizational practice; Fenomenografi; Helhetsidé; Implementering; Pedagogisk idé; Pedagogisk verksamhet; Skolutveckling; Skolledarskap; Uppfattningar; Uppifrån- och underifrånstyrning; Verksamhetsidé; Vision; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore the ways in which verksamhetsidé is seen within the Swedish educational context.In Sweden, the concept verksamhetsidé is used for an idea or a set of ideas related to the practice of an organization, for instance a school or a school district. LÄS MER

  5. 5. Passar jag in? : Nyanlända ungdomars möte med idrottsundervisning

    Författare :Åke Huitfeldt; Christer Ericsson; Ninitha Maivorsdotter; Mikael Londos; Örebro universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Newly arrived young people; physical education; inclusion; pragmatism; narrative; case studies; minority background; Nyanlända ungdomar; Idrott och Hälsa; inkludering; integrering; pragmatism; narrativ; fallstudie; praktiknära forskning; Sports Science; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : The present study deals with newly arrived young people’s perceptions of Physical Education and Health (PEH). Many in this group are not familiar with the culturally specific elements of Swedish PEH. The study highlights the meanings they attach to participation in PEH and the consequences on their participation in PEH. LÄS MER