Sökning: "advertising"

Visar resultat 16 - 20 av 119 avhandlingar innehållade ordet advertising.

  1. 16. I persuadörernas verkstad. Marknadsföring i Sverige 1920-1965 : En studie av ord och handling hos marknadens aktörer

    Författare :Kenth Hermansson; Helene Brembeck; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; marketing history; distribution; advertising; MEA; Barnängen; window display; market research; clothing; cosmetics; Richard Tedlow; Affärsekonomi; Stanley C Hollander; consumption; trade; department store; retailing; Economic History; ekonomisk historia;

    Sammanfattning : A basic assumption in the thesis is that the expansion of production and consumption in the Swedish society during the first half of the 20th century involved market as well as consumer activities of a new kind.The thesis explores the development and practice of marketing towards consumers as a main activity of actors in the market, how it was formulated in textbooks an trade journals and followed up in the activity of two Swedish companies (Barnängen and MEA, Militärekiperingsaktiebolaget). LÄS MER

  2. 17. Se lika ung ut som du känner dig : Kulturella föreställningar om ålder och åldrande i populärpress för kvinnor över 40

    Författare :Karin Lövgren; Magnus Berg; Anette Göthlund; Gunilla Jarlbro; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Cultural conceptions; doing age; age; ageing; age studies; ageism; middle age; social gerontology; cultural gerontology; social constructionism; cultural studies; popular press; advertising; gender; visual studies; Kulturella föreställningar; göra ålder; socialkonstruktionism; kulturstudier; populärpress; reklam; ålder; åldrande; medelålder; socialgerontologi; kulturgerontologi; genus; intervjuer; innehållsanalys; kvinnobilder; Tara; M Magasin; Laura; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker kulturella föreställningar om ålder och åldrande med utgångspunkt i populärpress för kvinnor över 40. Under 2000-talet har flera veckotidningar lanserats som vänder sig till kvinnor i medelåldern, med ålder som försäljningsargument. LÄS MER

  3. 18. Den rökande människan. : Bilden av tobaksbruk i Sverige mellan 1950- och 1990-tal

    Författare :Ulrika Torell; Roger Qvarsell; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Smoking; Popular Culture; Sweden; 20th Century History; Risk; Health; Advertising; Tobaksrökning; Etnobotanik; Tobaksvanor; Sverige; 1950-2000; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN;

    Sammanfattning : This dissertation deals with the cultural representations of smoking in Swedish popular press, books of etiquette, advertisment, popular medicine publications, and the health education genre. The questions focus on how tobacco has been used to represent specific values, ideas and ideals in relation to social and cultural contexts, as well as to femininity, masculinity, social stratification, risk, and health. LÄS MER

  4. 19. Food environments in socioeconomically disadvantaged and immigrant populations through a non-communicable disease lens

    Författare :Aravinda Berggreen-Clausen; Meena Daivadanam; Agneta Andersson; Helle Mölsted Alvesson; Bent Egberg Mikkelsen; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Food environments; energy-dense nutrient-poor foods EDNP ; supermarkets; food prices; advertising; socioeconomic status; immigrant populations; non-communicable diseases; Nutrition; Nutrition;

    Sammanfattning : Background: Globally, non-communicable diseases are increasing. With an evidenced link to the social determinants of health, this highlights a social gradient, whereby socioeconomic status, ethnicity and other factors influence poorer health outcomes. LÄS MER

  5. 20. En resa till naturen på reklamens villkor

    Författare :Åsa Thelander; Institutionen för kommunikation och medier; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; qualitative research; photography; tourist; media reception; nature; advertising; image; representation; empirical analysis; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation;

    Sammanfattning : It is commonly believed that we live in a culture that is increasingly permeated by visual images. One category of images that we encounter everyday in different media, and that constitutes a large and growing part of media content, is advertisements. LÄS MER