Sökning: "accelerationer"

Visar resultat 1 - 5 av 13 avhandlingar innehållade ordet accelerationer.

  1. 1. Förarstöd för lägre bränsleförbrukning och minskade emissioner. Utvärdering av två system

    Författare :Hanna Larsson; Trafik och väg; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; bränsleförbrukning; emissioner; körmönster; Förarstöd; körstil; accelerationer; vägval;

    Sammanfattning : Det krävs åtgärder på flera nivåer för att minska utsläppsnivåerna från vägtrafiken. I denna uppsats studeras möjligheten att använda förarstöd för att minska den totala bränsleförbrukningen och emissionerna. LÄS MER

  2. 2. Simplified dynamic analysis of railway bridges under high-speed trains

    Författare :Christoffer Johansson; Costin Pacoste; Raid Karoumi; Jose M Goicolea; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Dynamic; Railway bridge; High-speed train; Moving load; Multi-span beam; Probabilistic;

    Sammanfattning : The world-wide development of new high-speed rail lines has led to more stringent design requirements for railway bridges. This is mainly due to the fact that a train at high speeds can cause resonance in the bridge superstructure. LÄS MER

  3. 3. Onboard condition monitoring of vehicle-track dynamic interaction using machine learning : Enabling the railway industry’s digital transformation

    Författare :Rohan Kulkarni; Mats Berg; Ulf Carlsson; Alireza Qazizadeh; Sebastian Stichel; Jordi Viñolas; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Active preventive maintenance; intelligent fault diagnosis; anomaly detection; vehicle fleet; track irregularities; vehicle hunting; wheel-rail interface.; Farkostteknik; Vehicle and Maritime Engineering;

    Sammanfattning : The railway sector’s reliability, availability, maintainability, and safety (RAMS) can significantly improve by adopting condition based maintenance (CBM). In the CBM regime, maintenance decisions are driven by condition monitoring (CM) of the asset. LÄS MER

  4. 4. Wind-induced vibrations in tall timber buildings : Design standards, experimental and numerical modal analyses

    Författare :Pierre Landel; Andreas Linderholt; Marie Johansson; Sigurdur Ormarsson; Petter Juell Nåvik; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Tall Timber Building; Wind-Induced vibration; Along-Wind Acceleration; Modal Analysis; Forced Vibration Test; Finite Element Model Reduction; Truss; Semi-Rigid Connection; Bâtiment en Bois de Grande Hauteur; Vibration Induite par le Vent; Accélération Parallèle au Vent; Analyse Modale; Test de Vibration Forcée; Réduction de Modèle aux Eléments finis; Poteau Treillis; Connexion Semi-Rigide; Hög Trähus; Vindinducerad Vibration; Acceleration Längs med Vinden; Modalanalys; Forcerat Vibrationstest; Finita Element Modellreduktion; Fackverk; Halvstyva Förband; Maskinteknik; Mechanical Engineering; Byggteknik; Civil engineering;

    Sammanfattning : Climate change and densification of cities are two major global challenges. Inthe building and construction industry, there are great expectations that tall timberbuildings will constitute one of the most sustainable solutions. First, verticalurban growth is energy and resource-efficient. LÄS MER

  5. 5. A study of vehicle fatigue damage predictions based on state estimations

    Författare :Ulrika Lagerblad; Artem Kulachenko; Henrik Wentzel; Costas Papadimitriou; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; State estimations; Fatigue damage; Damage predictions; Fixed-lag Kalman Smoother; Hållfasthetslära; Solid Mechanics;

    Sammanfattning : Individual health monitoring of heavy vehicles is one of the keystones on which an optimized utility of a vehicle fleet is based. For many components mounted on the chassis of a heavy vehicle, failures due to fatigue is a major concern. LÄS MER