Sökning: "Work Integrated Learning"

Visar resultat 6 - 10 av 172 avhandlingar innehållade orden Work Integrated Learning.

  1. 6. Att skapa mål och mening i vakuumland : Om socialt arbete i en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga

    Författare :Daniel Olof Wiedel; Martin Molin; Urban Markström; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Activation; Municipal labour market units; social work; ethnography; organization; interactions; adolescents; Aktivering; Kommunala arbetsmarknadsinsatser; socialt arbete etnografi; organisering; interaktioner; unga; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om det sociala arbetet inom en kommunal arbetsmarknadsinsats för unga (16–29 år). Avhandlingens syfte är att beskriva och förstå hur socialarbetare, som arbetar i en arbetsmarknadsinsats för unga, tolkar och använder ungas erfarenheter och önskningar i relation till organisatoriska villkor. LÄS MER

  2. 7. Learning physiotherapy : the impact of formal education and professional experience

    Författare :Madeleine Abrandt Dahlgren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Physiotherapy; problem-based learning; formal education; professional experience; discourse; basic concepts; qualitative analysis; phenomenography; conceptions; contextual analysis;

    Sammanfattning : The aim is to describe and analyse physiotherapeutic learning through formal education and professional experience. The investigation focuses on the students' ways of experiencing the concepts of Health, Movement, Function and Interaction. LÄS MER

  3. 8. Learning 'theory' at university and 'practice' in the workplace : A problematisation of the theory-practice terminology that the dualistic design of Work-integrated Learning institutionalises

    Författare :Ville Björck; Kristina Johansson; Tomasz Szkudlarek; Göran Lassbo; Andreas Fejes; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Work-integrated Learning; theory-practice terminology; dualism; discourse analysis; genealogy; third place; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Work-integrated Learning (WIL) is a label for a form of higher education whose usual design in many degree programmes involves splitting students' education into on-campus training and work placements. This thesis focuses on a theory-practice terminology that is reflected in this WIL design and spreads a dualistic thinking with a basic message. LÄS MER

  4. 9. Lärarutbildarens professionella agency i en digital tid

    Författare :Anna Roumbanis-Viberg; Karin Forslund Frykedal; Cathrine Edelhard Tømte; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Professional agency; digitalization; teacher educator; professional identity; Professionell agency; digitalisering; lärarutbildare; professionell identitet; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : Avhandlingen undersöker hur lärarutbildare uppfattar och hanterar sin yrkesvardag i en digital tid. Den digitala transformationen av samhället innebär att lärarutbildaren står inför att lära nytt, att förstå och hantera digitaliseringen i sitt professionella utövande och samtidigt utveckla studenters professionella digitala kompetens och en förståelse för sitt kommande digitala läraruppdrag. LÄS MER

  5. 10. Designing for Adaptable Learning

    Författare :Amir Haj-Bolouri; Lars Svensson; Thomas Winman; Per Flensburg; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Design; action design research; design science research; information systems; integration work; civic orientation; work-integrated learning; e-learning; adaptable learning; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Informatik; Informatics;

    Sammanfattning : The research in this thesis emphasizes the endeavor of designing for adaptable learning. Designing for adaptable learning is understood as an overall response to designing for integration work. Designing for integration work is thus classified as a special case of designing for adaptable learning. LÄS MER