Sökning: "Vygotsky. Grafiska symboler"

Hittade 2 avhandlingar innehållade orden Vygotsky. Grafiska symboler.

  1. 1. Skylta med kunskap : en studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola

    Författare :Maria Magnusson; Niklas Pramling; Ingrid Pramling Samuelsson; Elisabeth Mellgren; Per Lindqvist; Bente Eriksen Hagtvet; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; graphical symbols; learning; children; conceptual development; variation theory; Vygotsky; grafiska symboler; lärande; barn; begreppsutveckling; variationsteori; Vygotsky; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : The topic of this study is to generate knowledge about children’s understandingof graphical symbols. These forms of knowledge are prevalent in contemporarysocieties, for example, in the form of letters, numbers, road signs, maps, andcomputer icons. LÄS MER

  2. 2. Skylta med kunskap. En studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola

    Författare :Maria Magnusson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Graphical symbols; learning; children; conceptual development; variation theory; Vygotsky. Grafiska symboler; lärande; barn; begreppsbildning; variationsteori; Vygotsky.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Signing with knowledge: A study of how children discern graphical symbols at home and in preschool Author: Maria Magnusson Language: Swedish with an English summary ISBN: 978-91-7346-767-4 (print) ISBN: 978-91-7346-768-1 (pdf) ISSN: 0436-1121 Keywords: Graphical symbols, learning, children, conceptual development, variation theory, Vygotsky The topic of this study is to generate knowledge about children’s understanding of graphical symbols. These forms of knowledge are prevalent in contemporary societies, for example, in the form of letters, numbers, road signs, maps, and computer icons. LÄS MER