Sökning: "Vocational education"
Visar resultat 21 - 25 av 154 avhandlingar innehållade orden Vocational education.
21. The Rough Ground : Narrative explorations of vocational Bildung and wisdom in practice
Sammanfattning : This compilation thesis, consisting of five articles, focuses on narrative explorations of vocational Bildung and wisdom in practice. It is an explicitly practical and empirical approach to what, for the most part, tends to be limited to philosophical discussions. LÄS MER
22. Essays on Inequality and Education
Sammanfattning : This thesis consists of an introduction and four self-contained essays.Essay I examines the contribution of socio-economic variables to Namibian income inequality. I examine the extent to which total income inequality is due to within-group inequality or between-group inequality. Income inequality in Namibia ranks among the highest in the world. LÄS MER
23. Simuleringens situerade aktiviteter : Förutsättningar för lärande i polisutbildning
Sammanfattning : This thesis is about simulations in professional education and what they mean for developing professional knowing. When educating new police officers, using simulations is an integral part of the educational program. A starting point for the studies in this thesis was that not only the scenario but also the preparation and the debriefing, i.e. LÄS MER
24. Skriftbruk i fordonsverkstaden : En studie av läs- och skrivstrategier i mötet med arbetslivets texter
Sammanfattning : The aim of the study was to describe the reading and writing activities that takes place in vehicle repair workshops and to elucidate how people experiencing low reading-and-writing ability describe their encounters with text in working life. Reading and writing are considered in the study from an educational-philosophical and special educational perspective. LÄS MER
25. Yrkesutbildning på gränsen mellan skola och arbetsliv : en intervjustudie om yrkeslärares och handledares arbete med arbetsplatsförlagt lärande
Sammanfattning : I denna avhandling beskrivs och analyseras det arbete som yrkeslärare och handledare beskriver att de gör under arbetet med de arbetsplatsförlagda delarna (apl) av gymnasial yrkesutbildning. Med hjälp av teorier om situerat lärande och begrepp såsom praktikgemenskap, gränser och legitimt perifert deltagande synliggörs hur utbildning och lärande för ett yrke respektive arbetsplatsen påverkar varandra. LÄS MER