Sökning: "Vad är matematik"
Visar resultat 11 - 15 av 79 avhandlingar innehållade orden Vad är matematik.
11. Towards an All-Embracing Elliptic Solver in 2D
Sammanfattning : This thesis addresses solving elliptic partial differential equation using integral equation methods, with emphasis on accuracy, speed and stability. Of particular interest are such equations on non-smooth domains, and several different elliptic problems such as electrostatic and elastostatic ones are treated and solved in this setting... LÄS MER
12. Investigation of a Biofilm Reactor Model with Suspended Biomass
Sammanfattning : Biofilms are compact, sessile microbial communities that attach to surfaces in aqueous environments. In wastewater treatment, they are especially important for removal of phosphorus and nitrogen, which, if released into a receiving water body, can cause severe eutrophication. LÄS MER
13. Algebrasvårigheter ur elev- och lärarperspektiv : Om hinder i lärandesituationer och utmaningar i undervisningssituationer
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att fördjupa förståelsen för algebrasvårigheter sett ur elevperspektiv och lärarperspektiv. För att studera detta har tre övergripande frågeställningar formulerats;- Vilka hinder för eleverna kan identifieras då kända algebrasvårigheter behandlas i lärandesituationer?- Hur kan dessa hinder för eleverna överkommas?- Vilka utmaningar för lärarna kan identifieras då kända algebrasvårigheter behandlas i undervisningssituationer?Fyra delstudier har genomförts och skapat underlag för att besvara dessa frågor. LÄS MER
14. Optimization-Based Models for Measuring and Hedging Risk in Fixed Income Markets
Sammanfattning : The global fixed income market is an enormous financial market whose value by far exceeds that of the public stock markets. The interbank market consists of interest rate derivatives, whose primary purpose is to manage interest rate risk. LÄS MER
15. Rate as the relation of changes in two quantities : A variation theory perspective of learning rate of change
Sammanfattning : This thesis comprises three original papers about learning rate of change in school mathematics. The overall aim of the thesis is to contribute with knowledge in this particular area of research. Within this aim, each of the original papers contribute with its own perspective. LÄS MER