Sökning: "Växjö universitet franska"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden Växjö universitet franska.

  1. 1. Saisir l'insaisissable : les formes et les traductions du discours indirect libre dans des romans suédois et français

    Författare :Kristina Jansson; Olof Eriksson; Monica Hjortberg; Michel Olsen; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; lingvistik; översättning; språkjämförelse; discours indirect libre; franska språket; svenska språket; diskursanalys; French language; Franska språket; French linguistics; Franska med inriktning mot språkvetenskap;

    Sammanfattning : Abstract Jansson, Kristina, 2006. Saisir l’insaisissable. Les formes et les traductions du discours indirect libre dans des romans suédois et français. Acta Wexionensia nr 86/2006. LÄS MER

  2. 2. Traduire l´oral en une ou deux lignes : Étude traductologique du sous-titrage français de films suédois contemporains

    Författare :Thérèse Eng; Olof Eriksson; Eva Ahlstedt; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; subtitler; subtitle; translation strategies; language level; style; diastratique variation; diaphasique variation; diatopique variation; readability; French language; Franska språket; Franska med språkvetenskaplig inriktning; French linguistics;

    Sammanfattning : This dissertation is a comparative investigation of the work of two subtitlers of Swedish films translated into French in the last decade of 20th century. It is a look at how they try to render the illusion of spoken language in the written line that is a subtitle. LÄS MER

  3. 3. Le poids de la tradition : La gestion professorale de l'altérité linguistique et culturelle en classe de FLE

    Författare :Ann-Kari Sundberg; Eva Larsson Ringqvist; Francine Cicurel; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French as a foreign language; foreign language teaching; teaching procedures; intercultural understanding; classroom setting; linguistic otherness; cultural otherness; representations; dialogical perspectives; French language; Franska språket; Franska med didaktisk inriktning; Teaching and learning in French as a second language;

    Sammanfattning : The overall aim of the present study is to investigate how teachers deal with linguistic and cultural otherness in the French foreign language classroom at upper secondary school level in Sweden. The foreign language classroom is seen as a cultural meeting place where images of otherness are natural elements. LÄS MER

  4. 4. Elaboration de l'énoncé chez l'apprenant de FLE : Répétitions et reprises

    Författare :Chantal Albépart-Ottesen; Olof Eriksson; Eva Larsson-Ringqvist; Coco Norén; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French language; Franska språket; French linguistics; Franska med inriktning mot språkvetenskap;

    Sammanfattning : Abstract   L1 speech production is often interrupted by hesitations revealed through a variety of phenomena ranging from silent pauses to comments. Most of these interruptions are caused by the action of a control system, a  “monitor“, which checks our speech internally while it is produced or after the production has reached the articulatory level. LÄS MER

  5. 5. La modification adverbiale de l'adjectif en français et en suédois

    Författare :Maria Fohlin; Olof Eriksson; Eva Larsson Ringqvist; Mats Forsgren; Växjö universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; traduction; adverbe de degré; adverbe en -ment; modification adverbiale; översättning; språkjämförelse; French language; Franska språket; French linguistics; Franska med inriktning mot språkvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER