Sökning: "Undervisning i svenska som andraspråk"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden Undervisning i svenska som andraspråk.

  1. 1. Vuxeneleven i fokus : Att utforma metoder för individanpassad undervisning i en forskningscirkel vid Komvux

    Författare :Ann-Charlotte Gunnarsson; Karolina Muhrman; Andreas Fejes; Maria Olsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Municipal Adult Education; Individualized Teaching; Individual Teaching; Relational Teaching; Digital Teaching; SFI Swedish for immigrants ; SVA Swedish as a second language ; English; Participatory Action Research PAR ; Research Circle; Life History; Group Interviews; Komvux; Individanpassad undervisning; Individuell undervisning; Relationell undervisning; Digitalundervisning; SFI svenska för invandrare ; SVA svenska som andraspråk ; Engelska; Deltagarorienterad forskning PAR ; Forskningscirkel; Livsberättelser; Gruppsamtal;

    Sammanfattning : Denna studie tillhör deltagarorienterad forskning (PAR) i form av en forskningscirkel. Syftet var att beskriva och analysera en forskningscirkels kunskapsutveckling både gällande dess process och dess innehåll. Deltagarna i cirkeln var nio lärare som arbetar vid en komvuxskola och de undervisar vuxenelever i ämnena SFI, SVA och engelska. LÄS MER

  2. 2. Att främja läsutveckling i svenska som andraspråk : undervisning och tidiga insatser

    Författare :Helén Egerhag; Linda Fälth; John Rack; Idor Svensson; Nina Klang; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; reading; second language; inclusive special education; differentiation; balanced reading instruction; transfer; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : According to The Simple View of Reading, both decoding and linguistic comprehension processes are needed for reading comprehension for L1 as well as L2 students. Previous research has shown that early support is important for students who struggle with reading. LÄS MER

  3. 3. "Vi kan skriva förargument och sedan motargument" ­­ : Om deliberativa samtal i undervisning i svenska som andraspråk på högskolenivå

    Författare :Samira Hajjouji Hennius; Carl Anders Säfström; Ulrika Tornberg; Eva Hultin; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; higher education didactics; communication; deliberative discourse; deliberative attitude; John Dewey; Tomas Englund; heterogeneity; ethnographic data collection methods.; Svenska som andraspråk; Flerspråkhet; Andraspråksinlärning; Didaktik; Tomas Englund; Högskoledidaktik; Deliberativa samtal; didaktik; Didactics;

    Sammanfattning : In the light of the twofold mission of Swedish schools, that is to say enabling pupils to develop both subject knowledge and a democratic attitude, the purpose of this thesis is to investigate to what extent adult higher education students from different language and social backgrounds, studying Swedish as a second language, are able to carry out joint writing assignments with the aid of deliberative discourse, and to what extent they thereby also develop a deliberative attitude. The twofold mission of education applies to them too. LÄS MER

  4. 4. Återkoppling, engagemang, bearbetning : Återkopplingspraktiker i undervisning om akademiskt skrivande för studenter med svenska som andraspråk

    Författare :Kristina Hellmark; Ulrika Magnusson; Jenny Rosén; Theres Bellander; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Adult second language education; Advanced second language learners; Feedback on academic writing in a second language; Lecturer and student perspectives on feedback; Lecturers’ feedback styles; Learner engagement; Swedish as a second language; Andraspråksundervisning för vuxna; Avancerade andraspråksinlärare; Återkoppling på akademiskt skrivande på ett andraspråk; Lärar- och studentperspektiv på återkoppling; Lärares återkopplingsstilar; Studentengagemang; Svenska som andraspråk; språkdidaktik; Language Education;

    Sammanfattning : This thesis examines written feedback on texts in a university preparatory course, Qualifying Course in Swedish for University Studies. The general aim is to illuminate feedback practices in the teaching of academic writing to adult second language students of Swedish and what characterises the feedback practices, with an interest in lecturer and student perspectives. LÄS MER

  5. 5. Utforskande meningsskapande via digital teknik i sva-undervisning : en etnografisk fallstudie om nyanlända elevers digitala meningsskapande i svenska som andraspråk

    Författare :Anna Irma von Knorring; Eva Wennås Brante; Anna-Lena Godhe; Shannon Sauro; Ylva Lindberg; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital literacy practices; digital meaning-making; newly arrived immigrant students; reading and writing development in a second language; scaffolding; translanguaging;

    Sammanfattning : An important issue in teaching and research is how newly arrived students best can develop their linguistic resources in learning. The overall aim of the dissertation is to contribute with in-depth knowledge of the context for newly arrived primary school students' digital meaning-making in Swedish as a second language (SSL) when the subject is studied in parallel with Swedish. LÄS MER