Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 69 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Plats för kulturarv och turism : Grythyttan - en fallstudie av upplevelser, värderingar och intressen

    Författare :Lotta Braunerhielm; Sune Berger; Sven-Erik Karlsson; Magnus Bohlin; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; plats; kulturarv; turism; identitet; upplevelser; måltid; destination; Grythyttan; Bergslagen; Human geography; Kulturgeografi; Kulturgeografi; Human Geography;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the tension between cultural heritage and tourism development. A case study was carried out in Grythyttan, a cultural-historical place, located in the municipality of Hällefors in Bergslagen. The central aim of the study is to explore, understand and interpret the tensions between cultural heritage and tourism. LÄS MER

  2. 2. Destinationsmarknadsföring : en studie av turism ur ett producentperspektiv

    Författare :Yvonne von Friedrichs Grängsjö; Lars-Johan Lindqvist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; tourism; destination marketing; relationships; network; co-operation; competition; norms; Marknadsundersökning; turism; marknadsföring; företagssamarbete; marknadsanalys; marknadsforskning; platsmarknadsföring; Business Administration; företagsekonomi; Business studies;

    Sammanfattning : The analysis of the marketing of a tourist destination brings into question quite different issues than those that apply to a single company. The marketing of a tourist destination demands the participation of many stakeholders, because of the complexity of the tourist product and the fact that the production and the consumption of the product both take place at the destination. LÄS MER

  3. 3. Natur och kultur som turistiska produkter : En början till en sociologisk analys

    Författare :Sven-Erik Karlsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Turism; turism och sociologisk teori; varugörande av natur och kultur; turismproduktion; turismkonsumtion; konsekvensenser av turism; Sociologi; Sociology;

    Sammanfattning : Abstract.Författare: Sven-Erik Karlsson.Titel: Natur och kultur som turistiska produkter- en början till en sociologisk analys. Språk: Svenska. LÄS MER

  4. 4. Om organisering av turism : Studier av turismens samarbetsorganisationer i Sverige

    Författare :Per Grängsjö; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Organisation; Co-organisations; Tourism; Tourist Destinations; Institutions; Organisational fields; Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : This thesis is about the organisation of tourism, with an emphasis on the regionally active co-organisations that co-ordinate and market tourist products. The main aim is to create understanding of tourism�s regional co-organisations through identifying, describing and problematising the institutional structures and institutional processes that comprise tourism promotional work. LÄS MER

  5. 5. Sustainable tourism development : Social sustainability, planning and strategic development for better cities

    Författare :Anna-Paula Jonsson; Hans Westlund; Jan-Henrik Nilsson; KTH; []
    Nyckelord :Sustainable tourism; urban tourism; urban planning; decision-making processes; strategic governance; Hållbar turism; urban turism; stadsplanering; beslutsprocesser; strategisk samhällsplanering; Urban and Regional Studies; Urbana och regionala studier;

    Sammanfattning : The main goal of this thesis has been to contribute towards improved understanding of how cities can influence tourism development. A great deal of earlier tourism studies has been concerned with aspects of social sustainability. This has naturally concentrated on potential as well as real anomalies and conflicts related to urban tourism. LÄS MER