Sökning: "Traditional Grammar"

Visar resultat 1 - 5 av 22 avhandlingar innehållade orden Traditional Grammar.

  1. 1. „Davon sagen die Herren kein Wort“ : Zum pädagogischen, grammatischen und dialektologischen Schaffen Max Wilhelm Götzingers (1799–1856)

    Författare :Dan Olsson; Kjell-Åke Forsgren; Kari Keinästö; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Max Wilhelm Götzinger; Didactics; Terminology; German Grammar; Traditional Grammar; School Grammar; Syntax; Dependency Theory; sign system denoting sentence and word structure Satzbilder ; Dialectology; German language; Tyska språket; tyska; German;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to comprehensively describe and evaluate the linguistic work of the German grammarian and teacher Max Wilhelm Götzinger (1799–1856). Götzinger‘s work has been little considered in linguistics and historiography of linguistics apart from some articles mainly on his grammatical theory. LÄS MER

  2. 2. A Grammar of Lalo

    Författare :Susanna Björverud; Kinesiska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; minority languages; Philology; descriptive linguistics; Sino-Tibetan; Tibeto-Burman; Lolo-Burmese; Burmese-Lolo; Central Yipho; Burmese-Yipho; Western Yi; Lalo; Språkvetenskap;

    Sammanfattning : The thesis is a descriptive reference grammar of the present-day Lalo language as spoken in Longjie township in Yunnan province of Southwestern China. It constitutes a presentation of empirical data collected during field work in Longjie township, and includes as survey of the phonology, morphology and syntax of the language. LÄS MER

  3. 3. En del i helheten : En studie av kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasieskolan

    Författare :Agnes Strandberg; Lena Manderstedt; Stefan Lundström; Per Holmberg; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; contextualized grammar teaching; metalinguistic understanding; upper secondary school; L1; pedagogical content knowledge; educational design-based research; kontextualiserad grammatikundervisning; metalingvistisk förståelse; gymnasieskolan; L1; svenskundervisning; ämnesdidaktik; undervisningsinriktad designforskning; Svenska med didaktisk inriktning; Swedish and Education;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om grammatikunder­visning i svenskämnet genom en design där forskare och lärare tillsammans skapar, iscensätter och utvärderar kontextualiserad grammatikundervisning i gymnasie­skolans svenskundervis­ning, samt att belysa på vilka sätt en sådan undervisning kan användas och förstås. Shulmans (1986; 1987) teoretisering av lärares ämnesdidaktiska kunskapsbas (PCK), samt hans begreppsapparat om undervisning, används som teoretiskt ramverk i avhandlingens ramberättelse. LÄS MER

  4. 4. A parametric grammar of Seediq

    Författare :Arthur Holmer; Allmän språkvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Austronesian; Atayalic; Formosan; Seediq; Sediq; subject-focus; Taiwan; Linguistics; Lingvistik; template; autosegmental phonology; morphophonology; markedness; morphology; word order; parametric variation; Case-theory; syntax; GB theory; voice; agreement; parameters;

    Sammanfattning : Seediq is an Austronesian language spoken in Taiwan. It has several characteristics which are typologically unusual but typical for Austronesian languages. VOS word order, subject-focus (i.e. LÄS MER

  5. 5. Samhällskunskap för alienerad elit : Observationsstudie av särskilda läroverket

    Författare :Janna Lundberg; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Samhällskunskapsundervisning; Alienation; Eliter; Social Science; Education; Alienation; Elite Education; Ethnography; Civics;

    Sammanfattning : This thesis is built around an observational study of a class at an elite school. The study follows the class through their upper secondary school education (ages 16-19), focusing on social science lessons. LÄS MER