Sökning: "The theory and practice of teaching and learning Swedish"

Visar resultat 1 - 5 av 48 avhandlingar innehållade orden The theory and practice of teaching and learning Swedish.

  1. 1. Lära för skrivundervisning : En studie om skrivdidaktisk kunskap i ämneslärarutbildningen och läraryrket

    Författare :Helen Winzell; Bengt-Göran Martinsson; Suzanne Parmenius-Swärd; Per Holmberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; PCK; subject matter knowledge; writing; writing development; Swedish teacher; prospective teacher; novice teacher; upper secondary school; didactics; local and global; writing instruction; the teaching of writing; syllabus; teaching strategy; transformation; Ämnesdidaktisk kunskap; skrivdidaktisk kunskap; ämneskunskap; skrivande; skrivutveckling; svensklärare; lärarstudent; nybliven lärare; gymnasieskolan; didaktik; lokal och global; skrivundervisning; kursplan; undervisningsstrategi; transformation;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka hur och under vilka villkor som svensklärares kunskap om skrivundervisning växer fram i och efter lärarutbildningen.I en delstudie analyseras hur skrivande, skrivutveckling och skrivundervisning framställs och förmedlas som kunskapsområden i kursplaner som beskriver ämnesteoretiska och ämnesdidaktiska kurser i ämneslärarutbildningen i svenska. LÄS MER

  2. 2. Erfarenheter av zen

    Författare :Sten Barnekow; Centrum för teologi och religionsvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; bodily understanding; learning; transmitting; teaching; rituals; practice; zazen seated meditation ; anthropology of experience; Taiken; Erik; Zuiko; Brian; Minnesota Zen Meditation Center; USA; Dogen; Muho; Docho-san; Uchiyama Roshi; Shohaku and Yuko Okumura; Shorinji; Antaiji tradition; Soto school; Zen Buddhism; History of Religions; Japan; everyday life; slippers; pain; beer; talking; Non-Christian religions; Världsreligioner ej kristendom ;

    Sammanfattning : This work is not so much about religion as about individual religiosity. It is primarily about people practicing Zen, less about Zen Buddhism as a systematic ideology or philosophy. I set out from the start to try to explore the wide gap between theory and practice in Zen. LÄS MER

  3. 3. Interkulturalitet och historia : Historieundervisningens teori och praktik i en mångkulturell värld

    Författare :Maria Johansson; Kenneth Nordgren; Martin Stolare; Henrik Åström Elmersjö; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; history education; intercultural competence; multicultural education; historical consciousness; classroom studies; case study; historial inquiry; didactic model; historieundervisning; interkulturell kompetens; mångkulturalitet; historiemedvetande; klassrumsstudier; fallstudie; frågedriven undervisning; didaktisk modell; History; Historia;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate interculturality in history as an idea and practice. Two overarching research questions are raised, each concerning the theoretical and practical levels: How can history, as a field of knowledge and teaching, be related to intercultural learning as a normative practice? What obstacles and opportunities for teaching and learning emerge when intercultural historical learning is the goal? This thesis comprises four published studies. LÄS MER

  4. 4. Lära för framtiden : Transfer i teknisk yrkesutbildning

    Författare :Nina Kilbrink; Jens Bergström; Veronica Bjurulf; Kjell Magnusson; Inga-Britt Skogh; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Analysis of narratives; Phenomenology of the life-world; Technical education; Theory and practice; Transfer; Vocational education; Analys av berättelser; livsvärldsfenomenologi; teknikdidaktik; teori och praktik; transfer; yrkesutbildning; Materialteknik; Materials Engineering;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om transfer i relation till tekniklärande och teknisk yrkesutbildning. Transfer är centralt för all utbildning och att kunna använda och bygga vidare på tidigare kunskaper och erfarenheter i nya situationer är nödvändigt i ett föränderligt samhälle med en snabb teknisk utveckling. LÄS MER

  5. 5. Att möta det levda : Möjligheter och hinder för förståelse av levd religion i en studiebesöksorienterad religionskunskapsundervisning

    Författare :Thérèse H. Britton; Geir Skeie; Maria Olson; Trine Anker; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; lived religion; field visit; site visit; Buddhist tradition; representation; inner diversity; self-reflection; interpretive approach; dialog theory; students’ understanding; teaching; educational development; religious education; Teaching and Learning with Specialisation in the Humanities Education; ämnesdidaktik med inriktning mot de humanistiska ämnenas didaktik;

    Sammanfattning : The general aim of this study is to develop knowledge about how field visit-oriented religious teaching can contribute to students’ understanding of lived religion, in terms of inner diversity, religious practice and experiential dimensions. Previous research about Religious education (RE) shows that the Swedish non-confessional school subject “Religion” mainly deals with history, dogmas and concepts. LÄS MER