Sökning: "Symboler"
Visar resultat 1 - 5 av 68 avhandlingar innehållade ordet Symboler.
1. Kan symboler överföra mening? : en teoretisk diskussion om kommunikation
Sammanfattning : This work is divided into two parts - a practical/technical view of communication, followed by a change to a broader view with a theoretical language perspective. The overarching purpose is:To increase the understanding of how meaning is transferred between people through the use of symbols. LÄS MER
2. STOLT! : Om ungdomar, etniciteter och gemenskaper
Sammanfattning : Avhandlingen bygger på ett årslångt fältarbete i en högstadieskola i utkanten av Stockholm med fokus på hur ungdomar samspelar kring och uttrycker etnicitet, nationalitet och flerspråkighet. Alla ungdomar i studien har inom sina familjer, erfarenhet av migration, vilket innebär att de själva eller deras föräldrar har migrerat. LÄS MER
3. Dissertatio de symbolis, quam amplissimæ facvltatis philosophicæ permissu præside ... Claudio Arrhenio ... placido bonorum examini submittit Simon Isogæus Westmannus. In auditorio Gustaviano majori regiæ academiæ Vpsaliensis ad diem 14. Febr. anno M. DC. LXXII
Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Skylta med kunskap : en studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola
Sammanfattning : The topic of this study is to generate knowledge about children’s understandingof graphical symbols. These forms of knowledge are prevalent in contemporarysocieties, for example, in the form of letters, numbers, road signs, maps, andcomputer icons. LÄS MER
5. Skylta med kunskap. En studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola
Sammanfattning : Abstract Title: Signing with knowledge: A study of how children discern graphical symbols at home and in preschool Author: Maria Magnusson Language: Swedish with an English summary ISBN: 978-91-7346-767-4 (print) ISBN: 978-91-7346-768-1 (pdf) ISSN: 0436-1121 Keywords: Graphical symbols, learning, children, conceptual development, variation theory, Vygotsky The topic of this study is to generate knowledge about children’s understanding of graphical symbols. These forms of knowledge are prevalent in contemporary societies, for example, in the form of letters, numbers, road signs, maps, and computer icons. LÄS MER