Sökning: "Svenska som främmande språk"
Visar resultat 6 - 10 av 19 avhandlingar innehållade orden Svenska som främmande språk.
6. Klassrummet som muntlig arena : att bygga och etablera ethos
Sammanfattning : Ett grundantagande för avhandlingen Klassrummet som muntlig arena. Att bygga och etablera ethos är att en människa som med trovärdighet vill kunna verka som en demokratisk medborgare i olika kommunikationssituationer måste besitta kommunikativ kompetens. Följaktligen hänger demokrati och kommunikativ kompetens tätt samman. LÄS MER
7. L'influence translinguistique dans la compréhension du texte en français, langue étrangère : Les pratiques de lecture des apprenants
Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur inlärare av franska (främmande språk) går tillväga för att förstå text samt hur tvärspråkliga och inomspråkliga lexikala likheter, inlärarnas kompetensnivå och tillvägagångssätt påverkar läsförståelsen. De 21 deltagarna har olika kompetensnivåer i franska: nybörjare, mellan- eller avancerad nivå. LÄS MER
8. Nebensätze in Büchern und Köpfen : Zur Bedeutung der Begriffsvorstellungen beim Fremdsprachenerwerb
Sammanfattning : The benefits of explicit knowledge for language learning is a much debated issue. In this study this question is approached from a new perspective since it focuses on the correlation between students’ concept images and their language ability. The focused concept is the subordinate clause in German. LÄS MER
9. Avstånd - Närhet. Ingmar Bergmans Vintersagan
Sammanfattning : This dissertation investigates the directorial changes brought about in Vintersagan, Ingmar Bergman's 1994 production of William Shakespeare's late play The Winter's Tale (1610-11) at Dramaten in Stockholm, and put forth a contribution to a more nuanced understanding of Bergman as a theatre director. Foreignness and familiarity, remoteness and proximity are the dichotomies with which his theatrical work is best described. LÄS MER
10. La sollicitation dans l'interaction exolingue en français
Sammanfattning : The aim of this study is to discuss how ?soliciting? (non-native speakers? requests of native speakers for help in how to express themselves in a foreign language) may play a part in the triggering of SPAs (Séquences Potentiellement Acquisitionnelles or ?learning?teaching sequences?). The beneficial effect of SPAs for learning is still controversial, since no correlation has yet been shown between the occurrence of SPAs and the development of linguistic competence. LÄS MER