Sökning: "Sven Persson"

Visar resultat 16 - 20 av 32 avhandlingar innehållade orden Sven Persson.

  1. 16. Preschool staff’s working conditions and professional well-being in contexts with high proportions of early second language learners

    Författare :Johannes Finnman Grönaas; Lena Almqvist; Jonas Welander; Maja Söderbäck; Henrik Danielsson; Sven Persson; Mälardalens universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Working Life Studies; arbetslivsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis explored the working conditions and professional well-being of preschool staff in Sweden, particularly in settings with a high proportion of early second language learners (L2 learners). The thesis is timely and significant, considering the growing diversity in Swedish preschools and the increasing presence of L2 learners. LÄS MER

  2. 17. Transformativa kunskapsprocesser för verksamhetsutveckling : En feministisk aktionsforskningsstudie i förskolan

    Författare :Claudia Gillberg; Magnus Söderström; Sven Persson; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feminist action research; feminist pragmatism; professional development; learning in organisations; knowledge processes; agency; social justice; preschool teachers; university; scholarship of engagement; gender equity; aktionsforskning; feminism; pragmatism; professionsutveckling; lärande i organisationer; kunskapsprocesser; social rättvisa; förskollärare; universitet och samverkan; jämställdhet; Education; Pedagogik; Gender studies; Genus; Education; Pedagogik; Pedagogik;

    Sammanfattning : Denna avhandling hade två syften. 1. Att i ett organisations-, professions- och pedagogiskt samverkansperspektiv studera några förskollärares möjligheter och hinder för utvecklingen av en genusmedveten pedagogik. 2. LÄS MER

  3. 18. "Vi har nästan blivit för bra" : lärares sociala representationer av förskolan som pedagogisk praktik

    Författare :Ingrid Granbom; Mohamed Chaib; Solveig Hägglund; Sven Persson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; social representations; common sense; teachers; relational categories; cognitive polyphasia; communicative resources; focus groups; Förskola; sociala representationer; vardagskunskap; lärare; relationella kategorier; cognitive polyphasia; kommunikativa resurser och fokusgrupper; Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : En majoritet av svenska barn deltar i förskoleaktiviteter, vilket indikerar att förskolemiljön spelar en viktig roll för de erfarenheter barn får i sin vardag. Förskolans verksamhet baserar sig i hög grad på grundläggande värderingar och idéer beträffande bland annat barnuppfostran, förskolans uppdrag och synen på förskolans roll i samhället. LÄS MER

  4. 19. Lärare i en ny tid : Om grundskollärares förhandlingar av professionella identiteter

    Författare :Niklas Gustafson; Sven Persson; Karin Rönnerman; Lars Holmstrand; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; compulsory school; teacher; professional identities; reform; change; extended assignment; teaching profession; negotiated experience; professional development; social constructionism; agency; structure; co-researcher; interactive research; communities of practice; complexity; broker; fragmentation; teacher-researcher; Pedgogical work; Pedagogiskt arbete; Education; pedagogik;

    Sammanfattning : In the past two decades the Swedish compulsory school for students aged 7 to 16 has undergone major processes of reform and change. On a structural level these have ushered in a new era with a fundamentally changed assignment for the schools and its teachers. LÄS MER

  5. 20. Jurisdiktion och arbetsfördelning : Yrkesgruppers arbete med särskilt stöd i förskolan

    Författare :Petra Gäreskog; Claes Nilholm; Gunilla Lindqvist; Sven Persson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; children in need of special support; occupational groups; preschool teachers; special educational needs coordinators SENCOs ; jurisdiction; division of labor; inclusion; preschools; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The overall aim of this licentiate thesis is to increase our knowledge about the division of labor in the work with children in need of special support in preschools as described by the occupational groups of preschool teachers and special educational needs coordinators (SENCOs). This is explored in two separate studies. LÄS MER