Sökning: "Subject Didactics"
Visar resultat 1 - 5 av 262 avhandlingar innehållade orden Subject Didactics.
1. Integrated and Subject-specific : An empirical exploration of Science education in Swedish compulsory school
Sammanfattning : This thesis is an explorative experimental study in two parts of different ways of organising Science education in the Swedish context. The first study deals with the question if students attain higher scores on test results if they have been working with integrated Science compared to subject-specific Science i.e. Biology, Chemistry and Physics. LÄS MER
2. Historieintresse och historieundervisning : Elevers och lärares uppfattning om historieämnet
Sammanfattning : This thesis studies teachers’ and students’ conceptions of history and history teaching and aims to explain the importance of an interest in history among teachers and students of the subject. Research on teachers’ conceptions (e.g. LÄS MER
3. Samhällskunskapens dimensioner : Tio lärare ramar in sitt ämne
Sammanfattning : Denna samhällskunskapsdidaktiska studies syfte är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskap som skolämne till samhällskunskap som undervisning utifrån didaktiska frågor som Vad?, Hur? och Varför?, samt hur detta upplevs förändrats över en tidsperiod om cirka tjugo år eller mer.Studien bygger på hermeneutisk-fenomenologisk livsvärldsansats där fenomenologisk beskrivning och hermeneutisk tolkning är centralt. LÄS MER
4. Textens väg : om förutsättningar för texturval i gymnasieskolans svenskundervisning
Sammanfattning : This thesis looks at conditions for selections of fictional texts in the Swedish subject in the upper secondary school. Three different empirical materials have contributed to the understanding of what conditions there are for the texts to enter the classroom. The first material consists of national policy documents from 1970 to 2005. LÄS MER
5. Att urskilja selektiva traditioner i miljöundervisningens socialisationsinnehåll - implikationer för undervisning för hållbar utveckling
Sammanfattning : Discerning selective traditions in the socialization content of environmental education – implications for education for sustainable developmentThis thesis offers an empirical contribution to research on content issues in environmental education. One way of approaching content issues is to study the socialization content. LÄS MER
