Sökning: "Students’ perspective"

Visar resultat 6 - 10 av 617 avhandlingar innehållade orden Students’ perspective.

  1. 6. Immigrant students' opportunities to learn mathematics : In(ex)clusion in mathematics education

    Författare :Petra Svensson Källberg; Eva Norén; Paul Andrews; Anna Chronaki; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematics education; immigrant students; narratives; learning opportunities; foregrounds; identity; policy texts; fabrication; deficit perspective; discourse; power; matematikämnets didaktik; Mathematics Education;

    Sammanfattning : This thesis explores immigrant students’ opportunities to learn mathematics. The research is concerned with issues of social justice and adopts a socio-political approach. Immigrant students are often described as students who do poorly in school because they lack “Swedishness” and have insufficient Swedish language skills. LÄS MER

  2. 7. Exploring student collaboration during Data Generation in the Statistics Classroom : An Inferentialist Perspective

    Författare :Abdel Seidouvy; Maike Schindler; Ola Helenius; Dani Ben-Zvi; Örebro universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Inferentialism; Collaboration; Data generation; Statistics;

    Sammanfattning : This dissertation explores student collaboration during data generation in statistics. The first aim is to put the semantic theory of inferentialism to work and develop a theoretical lens for exploring student collaboration during data generation. LÄS MER

  3. 8. Genusgörande och läkarblivande : attityder, föreställningar och förväntningar bland läkarstudenter i Sverige

    Författare :Jenny Andersson; Katarina Hamberg; Pär Salander; Eva Johansson; Birgitta Hovelius; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; gender bias; gender perspective; medical education; medical students; gender awareness; gender beliefs; gender norms; mixed methods; feminization of medicine; medical curricula; gender sensitivity; genus bias; genusperspektiv; läkarutbildning; läkarstudenter; genusmedvetenhet; föreställningar om kön; mixed method; feminisering; dold läroplan;

    Sammanfattning : The inclusion of a gender perspective in medicine has shown that gender is an essential factor in health and disease, in medical encounters and also in medical students’ educational environment. The aim of this study was to explore attitudes, preconceptions and norms regarding gender within medical education and processes of gender bias. LÄS MER

  4. 9. från polisutbildning till polispraktik : polisstudenters och polisers värderingar av yrkesrelaterade kompetenser

    Författare :Thomas Bäck; Ulrika Haake; Mehdi Ghazinour; Cathrine Filstad; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Police students; police officers; professional competences; framefactor perspective; gender; educational and occupational context; education; pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this dissertation is to build knowledge about the transition from an educational to an occupational context. More specifically, the dissertation focuses on the transition from police education to police practice by studying the way police students and police officers perceive the importance of a number of professional competences related to their future occupations. LÄS MER

  5. 10. Ett integrerat perspektiv på litteracitetsundervisning för flerspråkiga elever

    Författare :Mari Ylenfors; Johan Malmqvist; Gunvie Möllås; Catharina Tjernberg; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; multilingual students; literacy development; reading and writing difficulties; support; equity;

    Sammanfattning : Föreliggande licentiatuppsats undersöker skolors arbete avseende litteracitetsutveckling för flerspråkiga elever, med utgångspunkt i ett sociokulturellt perspektiv på undervisning och lärande. Syftet var att undersöka och bidra med kunskap om skolors arbete för att utveckla litteracitetsförmåga hos flerspråkiga elever som möter svårigheter i läs- och skrivutvecklingsprocessen, en kunskap som behöver utvecklas för att bidra till en likvärdig utbildning. LÄS MER