Sökning: "Strategisk hållbar utveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 31 avhandlingar innehållade orden Strategisk hållbar utveckling.
1. Planering och hållbar bebyggelseutveckling i ett energi- och klimatperspektiv
Sammanfattning : ”Det kommunala planmonopolet” gör att kommunerna är viktiga aktörer i utmaningen att minska energianvändning och klimatpåverkan inom bebyggelse- och transportsektorerna, vilka står för en övervägande del av landets totala energianvändning. Den största potentialen i kommunernas planering och reglering av ny bebyggelse ligger i möjligheten att påverka bebyggelsens lokalisering och täthet, vilket har betydelse för resandets omfattning och val av transportsätt. LÄS MER
2. Learning as a Key Leverage Point for Sustainability Transformations
Sammanfattning : The global challenges of our time are unprecedented and urgent action is needed. Transformational learning and leadership development are key leverage points for supporting society’s transition towards sustainability. LÄS MER
3. The social dimension of sustainable product development
Sammanfattning : Product development can play a key role in society’s transition toward sustainability. However, methodological support for this is immature, particularly regarding the social dimension, and as it remains largely unclear among companies what social sustainability means, it is hard for them to assess how they and their products contribute to a socially sustainable society or not. LÄS MER
4. Strategic Sustainability Risk Management in Product Development Companies
Sammanfattning : Society’s transition towards a sustainable state entails rapid and disruptive change in all sectors. This change is the source of profound uncertainty. LÄS MER
5. Towards sustainable product development through a lens of requirements
Sammanfattning : Product development companies’ attention and desire to contribute to sustainable development is growing fast but requires new capabilities. The socioecological systems constitute a complex landscape of operating conditions from which product development identify needs for new products. LÄS MER
