Sökning: "Stockholms Universitet."

Visar resultat 11 - 15 av 10390 avhandlingar innehållade orden Stockholms Universitet..

  1. 11. PBU-verksamheten inom Stockholms läns landsting : kartläggning, effektanalys och metodutveckling

    Författare :Margareta Carlberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Pressen på teatern : teaterkritik i Stockholms dagspress 1890-1941

    Författare :Curt Isaksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Teaterkritik; Sverige-- Stockholm;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Stockholms stads tänkeböcker : Funktionell texthistoria 1476-1626

    Författare :Theresia Pettersson; Olle Josephson; Cecilia Falk; Harry Lönnroth; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Swedish language history; language change; functional grammar; socio-historical linguistics; administrative literacy; register; discourse levels; discourse anaphora; tense; historical court-room protocols; Old Swedish; Early Modern Swedish; Scandinavian Languages; nordiska språk;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to shed light on language variation and language change in judicial protocols from the municipal court in Stockholm during the period 1476−1626. These documents provide a unique insight into late medieval and early modern use of written vernacular. LÄS MER

  4. 14. Brand relationship management : den varumärkesbyggande processen

    Författare :Tony Apéria; Ingmar Tufvesson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Brand relationship management; Varumärkesbyggande; Category management; ECR; Varumärkets personlighet; Relationsmarknadsföring; Brand identity prism; Projektiva tekniker; Retailer branding; Kapitalisering; Konsumentdialog; Varumärkesrelationer.; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är (1)att studera hur förändringar i konkurrens och samverkan på en marknad både påverkar användningen av varumärken och dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten; (2)att diskutera hur dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten kan utvecklas för att stärka relationen dem emellan.Den empiriska delen baseras på fem fallstudier. LÄS MER

  5. 15. I beredskap med Fru Lojal : Behovet av kvinnlig arbetskraft under andra världskriget

    Författare :Johanna Overud; Yvonne Hirdman; Lisa Öberg; Stockholms universitet Historiska institutionen; []
    Nyckelord :genus; arbetsmarknadspolitik; kvinnoorganisationer; beredskapsarbete; andra världskriget;

    Sammanfattning : .... LÄS MER