Sökning: "Stimulated recall"

Visar resultat 11 - 15 av 47 avhandlingar innehållade orden Stimulated recall.

  1. 11. Att uppmärksamma det väsentliga : Lärares ämnesdidaktiska förmågor ur ett interaktionskognitivt perspektiv

    Författare :Karin Stolpe; Lars Ove Dahlgren; Lars-Erik Björklund; Lars Mouwitz; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen syftar till att belysa lärares ämnesdidaktiska förmågor i naturvetenskap. Jag fokuserar på tre olika förmågor som är centrala för lärare, nämligen lärares professionella seende, deras automatiska agerande samt deras förmåga att berätta narrativ. LÄS MER

  2. 12. HÉR! An Exploration of Artistic Agency

    Författare :Halla Steinunn Stefansdottir; Lärare (Musikhögskolan); []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; music; sound art; agency; situated actions; ecological; enactive; post-phenomenology;

    Sammanfattning : This doctoral thesis is concerned with agency in the work of a performer, curator, and composer, and how these agencies are socio-culturally constructed. Grounded in creative practice as primary research methodology, the project builds on feedback loops between creation, analysis, and interpretation. LÄS MER

  3. 13. Hälsorådgivande samtal : kommunikativa strategier i samspel mellan distriktssköterska och patient

    Författare :Marie Bergstrand; Solveig Hägglund; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; health education; district nurse-patient communication; life-style consultations; advice-giving strategies.; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Health education conversations. Communicative strategies in consultations between district nurse and patient. In recent years, the importance of the patient's point of view and patient participation in health education has been emphasised in policy texts and legislation. LÄS MER

  4. 14. Lärares pedagogiska handlingar : En studie av lärares uppfattningarav att vara pedagogisk i klassrumsarbetet

    Författare :Inger Eriksson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; pedagogical action; teacher-pupil relation; teaching; classroom control; teaching dilemma; classroom context; phenomenography; abduction; Pedagogik; Education; Pedagogik; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This study concerns teachers' conceptions of what it means to be pedagogical. The work has itsstarting point in van Manen's work concerning pedagogical tact. By using this concept vanManen tries to describe teachers' tacit and intuitive skills to decide what to do or what not to do in any given situation. LÄS MER

  5. 15. Signalling mechanisms in B cell differentiation: Studies on specific human immune response in vitro

    Författare :Sigurdur Ingvarsson; Institutionen för immunteknologi; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Immunology; Bioteknik; Biotechnology; CD44; CD40; Specific antibody secretion; B cells; Germinal centres; serology; transplantation; Immunologi; serologi;

    Sammanfattning : We need to understand the major signalling events in human B cell differentiation in order to be able to regulate the generation of human antigen specific antibodies. This study has focused on the signalling mechanisms involved in generation of germinal centre reaction and secretion of specific antibodies by human B cells, using different in vitro immunisation technologies. LÄS MER