Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Varför får jag icke följa med dit fram? : Medborgarskapet och den offentliga debatten om dövstumma och blinda 1860–1914
Sammanfattning : Different kinds of cultural studies can be used in order to learn more about disability, social policies, attitudes and citizenship. The purpose of this study is to outline some aspects of disability and Swedish society during the 19th century. The ambition is to analyse the issue of the integration of the deaf-mutes and the blind. LÄS MER
2. Herders hieroglyf : Om den okända metoden i hans författarskap
Sammanfattning : The dissertation addresses the problem if Johann Gottfried Herder had a method when he composed his works. The overwhelming majority of scholars says no and describes him as a restless author who reworks manuscripts; digressing and repeating himself; leaning on others rather than writing a monographic work on his own – someone who does not write complete and structured works, and therefore is seen as a precursor in history rather than occupying a place in it. LÄS MER
3. Solubility and Surface Complexation Studies of Apatites
Sammanfattning : Apatites are a diverse class of phosphate minerals that are important in a great variety of natural and industrial processes. They are, for example, used as raw material in fertiliser production and in the remediation of metal-contaminated soils. LÄS MER
4. Kronopolis : Tid, makt och medialisering i Malmö
Sammanfattning : Syftet med den här etnografin är att undersöka hur medialiseringen påverkar stadslivet i Malmö, särskilt ur ett tidsligt perspektiv. Föremål för studien är de tidsliga maktrelationer och linjära rytmer – som arbete och konsumtion – som medialiseringen ger upphov till i det urbana rummet. LÄS MER
5. Datorbaserade simuleringar i socionomutbildningen : reflektion och social barnavård
Sammanfattning : Socionomutbildningen i Sverige syftar till att ge blivande socialarbetare såväl vetenskaplig som praktisk professionell kunskap. En för utbildningen central fråga handlar dock om hur teori och praktik bäst kan integreras. LÄS MER