Sökning: "Språk anknytning"
Hittade 5 avhandlingar innehållade orden Språk anknytning.
1. ”eftersom jag har två språk”. Språkbruk bland svensktalande ungdomar i Europa
Sammanfattning : I takt med den ökande globaliseringen blir det allt vanligare att barn och ungdomar växer upp i flera länder och talar flera språk. I licentiatuppsatsen undersöks den rapporterade språkanvändningen bland flerspråkiga ungdomar med svensk anknytning i Europa. LÄS MER
2. Krian i förvandling : uppsatsämnen och skrivanvisningar för läroverkets svenska uppsatsskrivning
Sammanfattning : This dissertation is about the goals that existed for Swedish essay writing in grammar schools from the start of the nineteenth century to the 1960s. The point of departure is the contrast between the negative image often painted of this essay writing and the positive picture painted of writing tuition before this period (classical rhetoric) and after it (process-oriented writing with the emphasis on genres outside the world of school). LÄS MER
3. Bohumil Hrabals litterära collage
Sammanfattning : The main theme of the thesis is an analysis of three texts by the Czech author Bohumil Hrabal (1914 – 1997), namely ’Mrtvomat’ (’Mrtvomat’, 1949), This City is in the Joint Care of Its Inhabitants (Toto mìsto je ve spoleèné péèi obyvatel, 1967), and ’Legend Played on Strings Stretched Between the Cradle and the Coffin’ (’Legenda zahraná na strunách mezi kolébkou a rakví’, 1968). These texts are compiled of segments, selected from the works of other authors and fragments of overheard conversations. LÄS MER
4. On the Metric-based Approach to Supervised Concept Learning
Sammanfattning : A classifier is a piece of software that is able to categorize objects for which the class is unknown. The task of automatically generating classifiers by generalizing from examples is an important problem in many practical applications. This problem is often referred to as supervised concept learning, and has been shown to be relevant in e.g. LÄS MER
5. Tekniskt sett av kvinnor : kvinnors examensarbeten på civil- och bergsingenjörsutbildningarna Tekniska Högskolan i Luleå 1971-1993
Sammanfattning : Avhandlingen är en monografi uppbyggd kring frågan ”Vad är teknik?”. Syftet är att skapa inblick om teknik sett ur kvinnors perspektiv. LÄS MER