Sökning: "Språk Och Medier ksm Institutionen För Kultur"

Visar resultat 1 - 5 av 15 avhandlingar innehållade orden Språk Och Medier ksm Institutionen För Kultur.

  1. 1. Meningsskapandets möjligheter : multimodal teoribildning och multiliteracies i skolan

    Författare :Petra Magnusson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :HUMANITIES; HUMANIORA; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Design; design authority; design process; design-theoretical perspective; discourse; ethnography; fiction; learning design sequence; literacy; media; media ecology; mode; multimodal; meaning; meaning-making; meaning-offering; multiliteracies; reading; socio cultural; design;

    Sammanfattning : This thesis concerns the changing predispositions and conditions for contemporary meaning-making in school education. From a socio-cultural perspective, multimodal theory formation is used to find suitable tools and concepts for developing teaching and learning. LÄS MER

  2. 2. Narrating Humanity : Children's Literature and Global Citizenship Education

    Författare :Aliona Yarova; Björn Sundmark; Zoe Jaques; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; children’s literature; critical literacy; eco-philosophy; environmental awareness; global citizenship education; humanism; magic realism.;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore how children’s magic realist fiction contributes to critical Global Citizenship Education (GCE). This study argues that children’s magic realist literature can facilitate young readers’ knowledge and understanding of human rights issues and promote environmental awareness in a non-didactic manner by representing global issues from non-human perspectives. LÄS MER

  3. 3. Svängrum : för en kreativ musikpedagogik

    Författare :Anna Linge; Malmö högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; music education; authentic learning; transformative learning; motivation; creative music education; new rules; Svängrum; Humanities; Social Sciences; Music Education; Musikpedagogik;

    Sammanfattning : The purpose of this doctoral dissertation is to investigate what mechanisms produce a creative music education. The method used is based on critical realism where a social science phenomenon consists of empirica!events, operating mechanisms and the structures that produce them. LÄS MER

  4. 4. Ämneskonstruktioner i ekonomismens tid : Om undervisning och styrmedel i modersmålsämnet i svenska och danska gymnasier

    Författare :Bengt Sjöstedt; Malmö högskola; []
    Nyckelord :subject constructions; governing system; governing document; subject of Swedish; subject of Danish; recontextualisation; frame factors; codes; determinants; subject didactics; Basil Bernstein; economism; new public management; trajectories; the teching and learning of Swedish; educational sciences;

    Sammanfattning : Under vilka villkor formar en dansklärare och en svensklärare sin pedagogiska gärning? Utifrån vilka ideal och organisatoriska förutsättningar möter de sina elever? Bengt Sjöstedt presenterar i denna doktorsavhandling i svenska med didaktisk inriktning sina svar på dessa frågor. Till grund för hans slutsatser ligger omfattande studier av undervisningen i skolämnena danska och svenska i gymnasiemiljöer i Danmark respektive Sverige. LÄS MER

  5. 5. Bedömning av det muntliga nationella provet : en bedömning för metaspråk om muntligheten

    Författare :Maria Brännström; Anders Sigrell; Kent Adelmann; Anne Palmér; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; formativ bedömning; summativ bedömning; retorik; den retoriska arbetsprocessen; muntlighet; tala; lyssna; metaspråk; sociokulturell teori; receptionsteori; gymnasieskolan; språkdidaktik.;

    Sammanfattning : The starting point in this licentiate thesis is the fact that students are to do a national test in Swedish, Course B, in upper secondary school, and that their oral presentations are to be assessed by the teacher. Since the assessment of orality must be equal according to the curriculum and irrespective of the teaching preceding the assessment, questions on teacher training in orality are highlighted. LÄS MER