Sökning: "Sport pedagogy"

Visar resultat 11 - 15 av 30 avhandlingar innehållade orden Sport pedagogy.

  1. 11. Klungan och barndomens sociala rum : Socialt gränsarbete och figurationer i rastfotbollen

    Författare :Kalle Jonasson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Kulturgeografi; Genus; Spontanfotboll; Barndom; Grundskola; Barndomssociologi; Posthumanism; Idrottsvetenskap;

    Sammanfattning : Denna licentiatavhandling, Klungan och barndomens sociala rum, diskuterar den samtida heterogena barndomen utifrån analyser av barns informella fotbollsspel på rasten i skolan. Det empiriska exemplet rastfotboll analyseras med begrepp som rum, genus och gränsöverskridande. LÄS MER

  2. 12. The body as a professional ‘touchstone’ : Exploring Health and Physical Education undergraduates’ understandings of the body

    Författare :Valeria Varea; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Upplevelser och lärande i äventyrssport och skola

    Författare :Johan Arnegård; Lars-Magnus Engström; Torgny Ottosson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; adventure sports; risk sports; extreme sports; outdoor life; sportification process; leisure time culture; climbing; flow; habitus; learning; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The physicality of sports and outdoor life offers great opportunities for intensive experiences – participants ”feel” the happening in their bodies. As well as looking upon physical activity mainly as something instrumental, as for example in competitive sports and exercise culture, other aspects can also be central, for instance the pure joy of movement. LÄS MER

  4. 14. Ungdomarna och idrotten : tonåringars idrottande i fyra skilda miljöer

    Författare :Bengt Larsson; Lars-Magnus Engström; Karin Redelius; Göran Patriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; youth; sports; leisure; learning; sport habits; context; habitus; symbolic capital; gender; Education; Pedagogik; pedagogik; Education; Samhällsvetenskap Humaniora;

    Sammanfattning : The main aim of the study is to generate increased knowledge about young people’s leisure time sporting habits in a contextual perspective. The intention is to highlight the circumstances in which young people pursue and participate in different activities, with a particular focus on sport in terms of one’s own life circumstances. LÄS MER

  5. 15. Så gör(s) idrottande flickor : Iscensättningar av flickor inom barn- och ungdomsidrotten

    Författare :Jenny Svender; Karin Redelius; Lars-Magnus Engström; Kari Fasting; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Youth sport; gender; discourse; power; governmentality; Foucault; Butler; pedagogik; Education; Samhällsvetenskap Humaniora;

    Sammanfattning : The context of this thesis is a four-year sports initiative called the Handshake which was launched and funded by the Swedish government and specifically targets girls. The Special Sports Federations were assigned the task of distributing the money to the local sports clubs. The clubs could apply for funding in order to carry out local projects. LÄS MER