Sökning: "Special didactics"
Visar resultat 6 - 10 av 58 avhandlingar innehållade orden Special didactics.
6. Lärares roll och utmaningar i arbetet med barns tidiga skolövergångar
Sammanfattning : In educational settings transitions are significant events in a child’s learning and development. That children encounter new contexts and transitions within and between different types of schooling and pedagogical levels may be seen as a natural part of both life and the educational period. LÄS MER
7. En didaktisk studie av kunskapsinnehåll i biologi på universitetet : Med genbegreppet som exempel
Sammanfattning : This thesis is about knowing in biology in higher education and research. The gene concept is used as an example of knowledge content that is common to both biological research and education. The purpose is to study how knowing about the gene is expressed in different forms of knowledge contexts at the university. LÄS MER
8. Kognitiva och metakognitiva perspektiv på läsförståelse inom matematik
Sammanfattning : Det verkar finnas en allmän uppfattning om att matematiska texter är så speciella att man måste få lära sig en särskild typ av läsförmåga för att förstå sådana texter. Denna uppfattning verkar dock inte vara baserad på forskningsresultat eftersom det visar sig inte finnas mycket forskning genomförd som behandlar läsförståelse inom matematik. LÄS MER
9. Kurskonstruktörer i ett målstyrt system : En studie av hur två lärare planerar en gymnasiekurs i historia
Sammanfattning : The focus of this study is planning for the school subject History in the Swedish upper secondary school. In a goal-oriented educational system teachers have – to some extent – the possibility to interpret and decide how the formal curriculum should be realized in practice. LÄS MER
10. Historielärares ämnesförståelse : Centrala begrepp i historielärares förståelse av skolämnet historia
Sammanfattning : This thesis focuses on four different aspects of history teachers’ comprehensive understanding of the school subject history. More specifically, the aim is to study the comprehension of the subject as perceived by individual history teachers. LÄS MER