Sökning: "Special didactics"

Visar resultat 21 - 25 av 58 avhandlingar innehållade orden Special didactics.

  1. 21. Fritidshemmets matematik : Möten som räknas

    Författare :Anna Wallin; Paola Valero; Eva Norén; Hanna Palmér; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematics education; school-age educare; enculturation; policy enactment; agential realism; mathemat-ing; Mathematics Education; matematikämnets didaktik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate mathematics in the context of Swedish extended education, namely, school-age educare. The research builds on investigating and identifying possible meanings of mathematics in school-age educare practice. LÄS MER

  2. 22. Så är det ju - den blir aldrig färdig! : En etnografisk studie om förskolepedagogers arbete med pedagogisk dokumentation

    Författare :Charlotte Holmberg; Eva Änggård; Polly Björk-Willén; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogical documentation; preschool; curriculum; realization arena; frame factors; ethnography; Pedagogisk dokumentation; förskola; läroplan; realiseringsarena; ramfaktorer; etnografi; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : This dissertation is about educators work with pedagogical documentation in Swedish preschools. The purpose has been to investigate how pedagogical documentation is realized in everyday work in two preschools and examine how educators express themselves on purposes, opportunities and difficulties with this approach. LÄS MER

  3. 23. Tryckt bild eller avbildat tryck? : Visuella representationer av begrepp relaterade till tryck i fysikläroböcker för högstadiet

    Författare :Charlotte Lagerholm; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Representations; Lower secondary school; Physics textbooks; Multimodality; Affordance;

    Sammanfattning : AbstractIn this study visual representations of the concept of pressure in five physics textbooks for lower secondary school have been analysed in terms of how they communicate the concept of pressure, and also how these representations work together to explain what pressure is. Examples of visual representations are fonts, photographs, sketches, tables or mathematic formulas. LÄS MER

  4. 24. Räkna med bokstäver! En longitudinell studie av vägar till en förbättrad algebraundervisning på gymnasienivå

    Författare :Per-Eskil Persson; Carl Winsløw; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; action research; algebra; calculator; function; longitudinal; mathematics education; representation; upper secondary; technology; Mathematics Education;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med studien är att skapa insikter om algebrakunskaper och villkor för algebralärande hos gymnasieelever. Ett andra syfte är att med utgångspunkt i resultaten föreslå vägar till en förbättrad algebraundervisning inom det svenska skolsystemet. LÄS MER

  5. 25. Möten med dikten : Poetiska läspraktiker inom och utanför gymnasieskolan

    Författare :Anna Sigvardsson; Anna Nordenstam; Lotta Bergman; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Svenska med didaktisk inriktning; Swedish and Education;

    Sammanfattning : The aim of this compilation thesis was to increase the understanding of secondary students’ poetic literacies both inside and outside school. The study employed an overarching theoretical framework derived from New Literacy Studies in which poetry reading is understood as a social practice (Barton, 2007; Barton & Hamilton, 2000; Street, 2001). LÄS MER