Sökning: "Social ekonomi"

Visar resultat 41 - 45 av 5035 avhandlingar innehållade orden Social ekonomi.

  1. 41. Inside out: Individuals’ sustainability engagement in energy system transition

    Författare :Niklas Fernqvist; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Energy system transitions; Sustainability engagement; Individuals;

    Sammanfattning : Sustainability transitions research has been criticised for being mostly on the system level. To the extent individuals have been recognised, they have mostly been acting in so called niche initiatives, as entrepreneurs, grassroot innovators or users. LÄS MER

  2. 42. Stimulating the diffusion of environmental technologies through export

    Författare :Wisdom Kanda; Olof Hjelm; Dzamila Bienkowska; Totti Könnölä; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Environmental Technology; Technology Diffusion; Export; Internationalisation;

    Sammanfattning : Contemporary environmental problems represent complex societal challenges, and as these problems become increasingly global, the international diffusion of environmental technologies is essential. One way to diffuse technologies internationally is through export. LÄS MER

  3. 43. Public Sector Open Innovation: Exploring Barriers and How Intermediaries Can Mitigate Them

    Författare :Göran Smith; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Public Transport; Public Sector Open Innovation; Open Innovation Intermediaries; Outbound Open Innovation;

    Sammanfattning : Public organizations are increasingly embracing open innovation (OI) practices. Still, little is known about how the challenges they face when doing so compare to the barriers that have been identified for OI in the private sector. LÄS MER

  4. 44. Commercialising social media : a study of fashion (blogo)spheres

    Författare :Christofer Laurell; Håkan Preiholt; Per Olof Berg; Hope Jensen Schau; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; social media; commercialisation; marketing; fashion; blogs; spheres; företagsekonomi; Business Administration;

    Sammanfattning : A common characteristic of the theoretical developments within the field of social media marketing is that activities to which consumers devote themselves in social media settings shift power from firms to consumers. Extant literature has therefore analysed the practices of consumers within social media and their potential implications for marketing. LÄS MER

  5. 45. Responsibilisering - en studie av assistanssektorns kvasimarknad

    Författare :Robin Bankel; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; responsibilisering ansvar marknadsanpassning kvasimarknader politisk ekonomi nyliberalism personlig assistans välfärd arbetande konsumenter socialförsäkringen inbäddade marknader inbäddning inbäddad responsibilisering embedded responsibilization embeddedness responsibilization;

    Sammanfattning : De senaste decenniernas valfrihetsreformer i välfärden har föregåtts av argument om att valfrihet frigör brukare genom att kontrollen över välfärdstjänster överlåts åt de som utnyttjar dem. Denna avhandling behandlar en relaterad fråga som ofta har förbisetts i såväl forskning som den allmänna debatten, nämligen vilket ansvarsförhållande som har åtföljt dessa reformer. LÄS MER