Sökning: "Social Exclusion"

Visar resultat 6 - 10 av 348 avhandlingar innehållade orden Social Exclusion.

  1. 6. Nödvändighetens pris : Konsumtion och knapphet bland barnfamiljer

    Författare :Torbjörn Hjort; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; consumption; poverty; consumer society; market society; social exclusion; marginalisation; child poverty; social assistance; unemployment; national insurance; Social problems and welfare; Social structures; social välfärd; Sociala problem; socialförsäkring; Sociala strukturer;

    Sammanfattning : The object of this thesis has been to study the relationship between consumption and economic scarcity from a theoretical perspective. I have used families with children as an empirical example to illustrate the theoretical framework. LÄS MER

  2. 7. Utsatthetens röster

    Författare :Zulmir Becevic; Karin Osvaldsson; Philip Lalander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Young people in societal care; meaning making; experience; life stories; identity; relations; emotions; Ungdomar i samhällsvård; meningsskapande; erfarenhet; livsberättelser; identitet; relationer; emotioner; ungdomar i samhällsvård; meningsskapande; erfarenhet; livsberättelser; identitet; relationer; emotioner.;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om ungdomar i samhäilsvård och deras livsberättelser, om erfarenheter av att växa upp under kaotiska livsvillkor som karaktäriseras av psykiska problem, trasiga relationer, och andra fotmer av social utsatthet. Syftet är att undersöka hur ungdomar som är placerade i samhällsvård använder sina erfarenheteter för att skapa mening och sammanhang kring sig själva och sina liv. LÄS MER

  3. 8. Creating social citizenship : Young people, ethnicity and participation in a Swedish local context

    Författare :Helene Jacobson Pettersson; Ilse Julkunen; Camilla Nordberg; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; active citizenship; ethnicity; everyday life experience; gender; lived citizenship; social citizenship; subjectivity; young people; socialt medborgarskap; aktivt medborgarskap; etnicitet; erfarenheter i vardagen; genus; levt medborgarskap; subjektivitet; unga vuxna; Socialt arbete; Social Work;

    Sammanfattning : This thesis concerns social participation in the Swedish welfare state among young people from ethnic minorities, the opportunities open to them and the constraints they face. It focuses on the interplay between structural social conditions related to social exclusion and subjective experiences in everyday life among these young people. LÄS MER

  4. 9. At the limits of state governance : territory, property and state making in Lenje Chiefdom, rural Zambia

    Författare :Linus Rosén; Sveriges lantbruksuniversitet; Sveriges lantbruksuniversitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : African state property regimes – embedded in a racialized structure of land ownership that stretches back centuries – are at the center of contemporary land struggles. At present, the Zambian government is appropriating ‘traditional land’, controlled by chiefs and headmen molded through colonial rule, in an effort to bring it into the fold of ‘modernity’. LÄS MER

  5. 10. Barns sociala vardagsliv i förskolan

    Författare :Lovisa Skånfors; Annica Löfdahl; Solveig Hägglund; Ann-Marie Markström; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children s peer cultures; children s interactions; preschool; social status; power; exclusion; tokens; social resources; positioning theory; social representation theory; withdrawal strategies; ethical radar; Barns kamratkulturer; barns interaktioner; förskola; status; makt; exklusion; sociala resurser; positioneringsteori; social representationsteori; strategier för att dra sig undan; etiska radar; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The overarching aim of the studies in this dissertation is to contribute knowledge about children’s shared social knowledge in their preschool peer cultures, regarding both content and how it is established and maintained.An ethnographic approach has been used to study the shared activities of children, aged 3-5, in the preschool. LÄS MER