Sökning: "Small and Medium Enterprises"

Visar resultat 6 - 10 av 127 avhandlingar innehållade orden Small and Medium Enterprises.

  1. 6. Internationalization and Performance among Small and Medium-sized Firms : A study of furniture producers in Sweden

    Författare :Åsa Devine; Anders Baudin; Anders Pehrsson; Staffan Brege; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; export; furniture producer; internationalization; perception of export barriers; performance; small and medium sized enterprises SMEs ; strategy competence; Business studies; Företagsekonomi; Forestry and Wood Technology; Skog och träteknik;

    Sammanfattning : Furniture production in Sweden still exists on a comparably small scale. The majority, or more than 99 percent, of all furniture producers in Sweden are small and medium sized enterprises (SMEs) with less than 250 employees. Despite their size, these firms are, to a large extent, involved in export. LÄS MER

  2. 7. Interorganizational Collaboration among Small and Medium-sized Enterprises : A Pan-European Study of the Influence of Type of Collaboration on SME Practice

    Författare :Johan Magnusson; Andreas Nilsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Interorganizational Collaboration; Small- and Medium-sized Enterprise; collaborative settings; IT; value; usage; change management; knowledge management; Computer and Systems Sciences; data- och systemvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Elektroniska marknadsplatser : IT-stöd för små och medelstora leverantörer

    Författare :Johan Petersson; Göran Goldkuhl; Karin Axelsson; Fredrik Karlsson; Martin Henkel; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Electronic marketplaces; Information systems; Small and medium -sized enterprises; Practice theory; Elektroniska marknadsplatser; informationssystem; små och medelstora företag; praktikteori;

    Sammanfattning : Den här avhandlingens ämne är elektroniska marknadsplatser och hur sådana bör utformas utifrån mindre leverantörers perspektiv. Med leverantörer avses här de säljande företag som använder marknadsplatser som mellanhand för att sälja varor och tjänster. LÄS MER

  4. 9. Generating products in small and medium sized enterprises : challenges and potential improvements

    Författare :Jörgen Pilemalm; KTH; []
    Nyckelord :Integrated product development; Change management; SME;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Working situations in small and medium sized enterprises : case studies in northern part of Sweden

    Författare :Kiumars Teymourian; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Industrial Work Environment; Industriell produktionsmiljö;

    Sammanfattning : .... LÄS MER