Avancerad sökning

Hittade 2 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Återkoppling, engagemang, bearbetning : Återkopplingspraktiker i undervisning om akademiskt skrivande för studenter med svenska som andraspråk

    Författare :Kristina Hellmark; Ulrika Magnusson; Jenny Rosén; Theres Bellander; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Adult second language education; Advanced second language learners; Feedback on academic writing in a second language; Lecturer and student perspectives on feedback; Lecturers’ feedback styles; Learner engagement; Swedish as a second language; Andraspråksundervisning för vuxna; Avancerade andraspråksinlärare; Återkoppling på akademiskt skrivande på ett andraspråk; Lärar- och studentperspektiv på återkoppling; Lärares återkopplingsstilar; Studentengagemang; Svenska som andraspråk; språkdidaktik; Language Education;

    Sammanfattning : This thesis examines written feedback on texts in a university preparatory course, Qualifying Course in Swedish for University Studies. The general aim is to illuminate feedback practices in the teaching of academic writing to adult second language students of Swedish and what characterises the feedback practices, with an interest in lecturer and student perspectives. LÄS MER

  2. 2. Skolspråk i utveckling. En- och flerspråkiga elevers bruk av grammatiska metaforer i senare skolår

    Författare :Ulrika Magnusson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; svenska som andraspråk; grammatisk metafor; skrivande på ett andraspråk; systemisk-funktionell lingvistik; interdependenshypotesen;

    Sammanfattning : Abstract The aim of this thesis is to compare the use of grammatical metaphor in 365 texts written by Swedish mono- and multilingual students in year 9 and 11, both regarding occurrence of GM and the use of its functions. The theoretical framework for the thesis is Systemic-functional linguistics, and second language research on age and development of educational language. LÄS MER