Sökning: "Situated knowledges"

Visar resultat 11 - 15 av 21 avhandlingar innehållade orden Situated knowledges.

  1. 11. Smallholders and pigs in northern Uganda : an ethnographic study of pig rearing, disease management and local knowledges

    Författare :Anna Arvidsson; Sveriges lantbruksuniversitet; Sveriges lantbruksuniversitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : In Uganda, pig numbers have increased rapidly in recent decades, with the majority reared by smallholder farmers in rural areas. It has been suggested that pig production can play an important role in reducing rural poverty. LÄS MER

  2. 12. Walking Along, Wandering Off and Going Astray A Critical Normativity Approach to Walking as a Situated Architectural Experience

    Författare :Kajsa Lawaczeck Körner; Institutionen för arkitektur och byggd miljö; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; walking; architecture; embodied experience; identity formation; critical normativity; situatedness; walk diary; going astray; heterogeneity; differences; deviations; orientation; performativity.;

    Sammanfattning : There is a lack of attention toward the diversity in experiences of architecture that are expressed through walking. Through the application of autoethnography and critical perspectives of queer and feminist theory, this dissertation develops a method for investigating experiences of architecture in regard to the activity of walking. LÄS MER

  3. 13. (O)ändligt vatten : En studie om hur förskolebarn som kännare engageras i samhälleliga miljöfrågor

    Författare :Teresa Elkin Postila; Anna Palmer; Linnea Bodén; Cecilia Åsberg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; posthumanist intervention study; early childhood education; multidisciplinarity; connoisseurs; storytelling; environmental issues; water; posthumanistisk interventionsstudie; förskoledidaktik; kännare; mångdisciplinäritet; berättande; miljöfrågor; vatten; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen i förskoledidaktik är att tillsammans med förskolebarn på olika sätt utforska aktören vatten för att därigenom undersöka former och metoder för engagemang och medverkan i samhälleliga och naturvetenskapliga miljöfrågor. Mer specifikt är syftet att i ett praktiskt utforskande med förskolebarn och vatten – som aktör och mer-än-mänsklig samarbetspartner – undersöka hur eller med vilka metoder det är möjligt att producera ett engagemang, i vilket förskolebarnet är både kännare och kännande, i vår samtids centrala miljöfrågor. LÄS MER

  4. 14. Wild Poethics - Exploring relational and embodied practices in urban-making

    Författare :Anna Maria Orrù; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; choreography; urban-making; naturecultures; critical spatial feminist practice; imagination; embodied methodology; poethics; affective atmospheres; relational assemblages; artistic research;

    Sammanfattning : Nature is not something separated from the city. With this in mind, this research emerges from the act of urban gardening, staging space for naturecultures that reinforce a direct relation to an urban nature. LÄS MER

  5. 15. Discursive skin : Entanglements of gender, discourse and technology

    Författare :Katherine Harrison; Nina Lykke; Anne Scott Sørensen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :gender; discourse; technology; feminism; technoscience; cyberpunk; blog; biotechnology; genus; diskurs; teknik; feminism; technoscience; cyberpunk; blogg; bioteknik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore the relationship between gender, discourse and technology, and the resulting construction of bodily norms, in a contemporary environment dominated by info- and bio-technologies. The premise from which this study starts is that the ‘intra-action’ between gender, discourse and technology plays a central role in shaping contemporary identities. LÄS MER