Sökning: "Secondary Access"
Visar resultat 1 - 5 av 189 avhandlingar innehållade orden Secondary Access.
1. Digitalisering av gymnasieskolans verksamhet : tillgång och användning
Sammanfattning : Skolan är en del av samhället och den digitala utvecklingen ger upphov till både möjligheter och utmaningar för skolans verksamhet. Denna licentiatuppsats handlar om digitaliseringen av svensk gymnasieskola och tar sin utgångspunkt i en verksamhet där tillgången till digitala verktyg på flera sätt är tillgodosedd. LÄS MER
2. Upper Secondary Education: Access, Choices and Graduation
Sammanfattning : Essay I: We study how Swedish high school students match with programs given their skill endowments at the time of choosing. Using detailed administrative data on high school admissions and earlier school achievement, we construct a multidimensional measure of program match quality, reflecting the extent to which students select into programs with skill requirements that align with their skill portfolio. LÄS MER
3. Low-Power Secondary Access to the TV and Aeronautical Bands
Sammanfattning : The avalanche in mobile data consumption represents a big challenge for mobile operators. The efficient use of radio resources, e.g. technology, infrastructure and spectrum, is needed to meet the new capacity requirement in the mobile networks. LÄS MER
4. Topics in Dynamic Spectrum Access : Market Based Spectrum Sharing and Secondary User Access in Radar Bands
Sammanfattning : The steady growth in demand for spectrum has increased research interest in dynamic spectrum access schemes. This thesis studies some challenges in dynamic spectrum access based on two strategies: open sharing and hierarchical access. LÄS MER
5. Digitalisering av gymnasieskolans verksamhet: tillgång och användning : Digitalization of upper secondary school: access and use
Sammanfattning : Skolan är en del av samhället och den digitala utvecklingen ger upphov till både möjligheter och utmaningar för skolans verksamhet. Denna licentiatuppsats handlar om digitaliseringen av svensk gymnasieskola och tar sin utgångspunkt i en verksamhet där tillgången till digitala verktyg på flera sätt är tillgodosedd. LÄS MER