Sökning: "Science studies"

Visar resultat 16 - 20 av 9050 avhandlingar innehållade orden Science studies.

  1. 16. Offentligt och privat i regionalpolitiken

    Författare :Jörgen Johansson; Björn Beckman; Peter Bogason; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Regionalpolitik; Political science; Statsvetenskap; Förhandlingar; Förvaltningspolitik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Att ta sig an världen : Lärare diskuterar innehåll och mål i samhällskunskapsämnet

    Författare :Johan Sandahl; Lars Petterson; Martin Kristiansson; Anna Larsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Civics; Social studies; Civic teaching; Social studies teaching; Civic didactics; Social studies didactics; First order concepts; Second order concepts; Democratic socialisation; Civic literacy; Political science; Statsvetenskap; Subject didactics; Ämnesdidaktik; Political Science; Statsvetenskap;

    Sammanfattning : The focus of this investigation is civics in the Swedish upper secondary school. In addition to subject matter, civics is also an agent for democratic socialisation. The study explores and analyses the reflections of six teachers on their teaching about globalisation. LÄS MER

  3. 18. Aiming for change : intentional communities and ideology in function

    Författare :Josefin Larsson; Anna Jónasdóttir; Ingemar Elander; Lucy Sargisson; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Statsvetenskap; intentional communities; ideology; utopia; communalism; utopian studies; communal studies; politikvetenskap; Political science; Statsvetenskap; Political Science; Statskunskap;

    Sammanfattning : The question raised in this thesis is whether there is a common ideology to be found among intentional communities, and if so, what does characterise such an ideology and how does it relate to the traditional –isms? The study takes its theoretical point of departure in a functional concept of ideology, along with six dimensions of social critique: the political, the politico-economic, the politico-sexual, the psychosocial, the religious and spiritual, and the environmental. The findings of this study indicate that intentional communities have a common ideological core. LÄS MER

  4. 19. ”Känn dig själf” : Genus, historiekonstruktion och kulturhistoriska museirepresentationer

    Författare :Wera Grahn; Nina Lykke; Ann Kristin Carlström; Inger Lövkrona; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Museology; museum; the museal imaginary; cultural heritage; the democratic function of the cultural heritage; exhibition; artifact; historical construction; intersectionality; gender; class; ethnicity; nationality; sexuality; sexual difference; gender studies; women’s studies; masculinity studies; post colonial feminist studies; feminist studies of science and technology; nomadology; Museologi; det musealt imaginära; museer; kulturarv; kulturarvets demokratiska funktion; utställning; föremål; historiekonstruktion; intersektionalitet; kön; klass; etnicitet; sexualitet; sexual difference; genus; könsmakt; kvinnohistoria; maskulinitet; postkolonial feminism; feminist studies of science and technology; nomadologi; Gender studies; Genus;

    Sammanfattning : I den här avhandlingen undersöks hur privilegierade representationer av femininitet och maskulinitet tar sig uttryck och konstrueras i samtida museipraktiker med fokus på Nordiska museet i Stockholm. Studien visar hur dessa musealt imaginära representationer samverkar med intersektionella aspekter som klass, etnicitet, nationalitet och sexualitet. LÄS MER

  5. 20. Drawing Science : Visual Content Formation in Young Students’ Multimodal Science Compositions

    Författare :Elin Westlund; Charlotte Engblom; Caroline Liberg; Anna-Malin Karlsson; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; content representation; early school years; science education; multimodal text-making; visual literacy; Curriculum Studies; Didaktik;

    Sammanfattning : This thesis explores visual formation of science content in young students’ multimodal text-image compositions. In doing so, it also contributes a metalanguage for visual meaning-making about science content in the early school years. LÄS MER