Sökning: "Södertörns högskola."

Visar resultat 1 - 5 av 239 avhandlingar innehållade orden Södertörns högskola..

  1. 1. The Responsible Business Person Studies of business education for sustainability

    Detta är en avhandling från Huddinge : Södertörns högskola

    Författare :Pernilla Andersson; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2016]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; education; sustainable development; responsibility; environment; business; curriculum; teaching; discourse analysis; poststructuralism; pedagogy; classroom; Environmental Studies; Miljövetenskapliga studier;

    Sammanfattning : Calls for the inclusion of sustainable development in the business curriculum have increased significantly in the wake of the financial crisis and increased concerns around climate change. This has led to the appearance of new initiatives and the development of new teaching approaches. LÄS MER

  2. 2. Kampen om eleverna Gymnasiefältet och skolmarknadens framväxt i Stockholm, 1987–2011

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Håkan Forsberg; Uppsala universitet.; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2015]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Utbildningssociologi; Sociology of Education; Sociology of education; school choice; social space; social field; school market; symbolic capital; Bourdieu; marketization; geometric data analysis;

    Sammanfattning : The Swedish educational reforms in the beginning of the 1990s, introducing a public-funded voucher system, free school choice and the right to run schools as commercial enterprises, had an important impact on upper secondary education. The Stockholm region, the most populous in Sweden, offered favourable conditions for the growth of a previously non-existent educational market. LÄS MER

  3. 3. En reformerad lärare Konstruktionen av en professionell och betygssättande lärare i skolpolitik och skolpraktik

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet

    Författare :Larissa Mickwitz; Stockholms universitet.; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2015]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogik; Education; teachers; professionalism; grading; school reform; curriculum theory; institutionalism; discourse theory; policy analysis; lärare; professionalism; betyg; läroplansteori; institutionalism; diskursteori; skolreformer; policyanalys;

    Sammanfattning : This doctoral thesis investigates the interrelatedness between school policy and practice. In the thesis, the construction of “the teacher” is analysed in school policy documents and teacher interviews. LÄS MER

  4. 4. Litteracitet genom interaktion

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro university

    Författare :Sari Vuorenpää; Örebro universitet.; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Svenska språket; Swedish Language; interaction; literacy; literacy events; literacy practices; literacy chains; multilingualism; translanguaging; initiative; lessons; onsets; lists; text conversations; stress; interaktion; litteracitet; litteracitetshändelser; litteracitetspraktiker; litteracitetskedjor; flerspråkighet; translaguaging; initiativ; genomgångar; uppstarter; listor; textsamtal; stress;

    Sammanfattning : Avhandlingen belyser hur litteracitetsinteraktion kan gå till i grundskolans flerspråkiga miljöer. Det handlar om samtal som uppstår i och kring skrivundervisning. Undersökningsmaterialet är insamlat från tre olika skolor inom skolår F-3, och i det materialet är det särskilt det som jag kallar litteracitetskedjor som uppmärksammas. LÄS MER

  5. 5. Ett medialt museum lärandets estetik i svensk television 1956-1969

    Detta är en avhandling från Stockholm : Symposion Brutus Östlings bokförlag

    Författare :Petra Werner; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; aesthetics; aesthetic depicting; television; learning; intangible heritage; storytelling; play; attention; education; learning processes; documentary; oral tradition; visual tradition; hermeneutic; phenomenology; Estetik; bildning; gestaltning; television; lärande; immateriellt kulturarv; berättande; lek; uppmärksamhet; lärandeprocesser; dokumentär; muntlig tradition; visuell tradition; hermeneutik; fenomenologi; Kritisk kulturteori; Critical and Cultural Theory;

    Sammanfattning : This thesis investigates the aesthetic interpretation of learning processes in television produced and broadcast in Sweden between 1956 and 1969. The thesis explores how these programmes are linked to concepts of Bildung by their aesthetics, by which the intangible cultural heritage is entrusted in the form of oral and visual traditions, storytelling and games/play, where learning is the common denominator. LÄS MER