Sökning: "Relation pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 505 avhandlingar innehållade orden Relation pedagogik.

  1. 1. Gestaltandets pedagogik : Om att skapa konsthantverk

    Författare :Helen Knutes; Birgitta Qvarsell; Gunnar Karlsson; Eva Alerby; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Arts and Crafts; act of making; life-world; the lived body; phenomenology; semiotics; ethnography; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Why, and what does it involve for an individual to perform Arts and Crafts, are the questions studied in this thesis. The purpose of this thesis is to examine the pedagogical conditions of Arts and Crafts objects, through studying the processes that take place where people give form to personal expressions and to understand the meanings these processes have for them. LÄS MER

  2. 2. Ansvarsförhållanden vid skolutveckling

    Författare :Anette Oxenswärdh; Jon Olhsson; Lennart Grosin; Eva Forsberg; Gunnar Berg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; responsibility; accountability; understanding assignment and responsibility; learning; professional development; school development; ansvarstagande; uppdrags-och ansvarsförståelse; lärande; professionell utveckling; skolutveckling; Pedagogik; Education; Education; pedagogik;

    Sammanfattning : Relations of Responsibility in School DevelopmentABSTRACTThe starting point of this study is the changed governance of schools in Swe- den. Decentralization has not only increased the freedom of schools but also responsibility at the different levels of the school system. This in turn has given greater scope for interpreting the assignment. LÄS MER

  3. 3. Ett ämne i rörelse : Gymnastik för kvinnor och män i lärarutbildningen vid Gymnastiska Centralinstitutet/Gymnastik- och idrottshögskolan under åren 1944 till 1992

    Författare :Jane Meckbach; Suzanne Lundvall; Lars-Magnus Engström; Per Nilsson; Sigmund Loland; Gymnastik- och idrottshögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ling gymnastics; Physical Education; teacher-training programme; Ling; gymnastics; gymnastics discourse; floor exercise; co-education; body movement culture; gender; institution; collective memory; legitimacy; semiotic; visual analysis; figuration; representation; aesthetics.; Education; Pedagogik; pedagogik;

    Sammanfattning : For almost 200 years the University College of Physical Education and Sports in Stockholm (former Royal Central Institute of Gymnastics; GCI later GIH; Stockholm College of Physical Education and Sports) has been educating PE teachers - and still does. In the very beginning and throughout the first 100 years, gymnastics was a major part of the studies at the insti-tute, and also in ordinary schools. LÄS MER

  4. 4. Platon och hans pedagogik : en tolkning med utgångspunkt från två kontrasterande pedagogiska processer

    Författare :Monika Ringborg; Tomas Kroksmark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; The Ancient Greece; Plato s Dialogues; pedagogic processes; immanent pedagogics; philosophical pedagogics; changed view of the world; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : The main purpose of the thesis is: on the basis of an analysis and interpretation of Plato's Dialogues, to describe his personal characteristics in its relation to his pedagogic reality, and, on the basis of these descriptions, to analyse and interpret his teaching methods as a result of two different processes.The scientific perspectives of the thesis are inspired by hermeneutic philosophy of history and especially by the theories of Paul Ricoeur and Hans-Georg Gadamer. LÄS MER

  5. 5. Vad händer med lärandets objekt? : En studie av hur lärare och barn i förskolan kommunicerar naturvetenskapliga fenomen

    Författare :Susanne Thulin; Gustav Helldén; Lena Fritzén; Ingrid Pramling Samuelsson; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskolebarn; förskola; lärande; utvecklingspedagogik; naturvetenskap; lärandets objekt; lärandets akt; styrdokument; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta forskningsarbete är att undersöka hur lärare i förskolan i samtal med barn tar sig an en i Läroplan för förskolan (1998) framskriven innehållsaspekt. Den innehållsaspekt som är i fokus är naturvetenskap. LÄS MER