Sökning: "Processability Theory"

Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden Processability Theory.

  1. 1. Processbarhet på prov Bedömning av muntlig språkfärdighet hos vuxna andraspråksinlärare

    Detta är en avhandling från Uppsala : Universitetsbiblioteket

    Författare :Maria Eklund Heinonen; Uppsala universitet.; [2009]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Swedish as a second language; processability theory; oral language testing; communicative language ability; morphological development; syntactical development; interaction; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Scandinavian languages; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Nordiska språk;

    Sammanfattning : This dissertation concerns oral language tests from a grammatical perspective. Tests today are usually assessed based on a communicative approach to language, so it is interesting to see how great a significance the level of grammatical development of test takers has for their communicative competence in general. LÄS MER

  2. 2. Tvåspråkighet hos döva skolelever Processbarhet i svenska och narrativ struktur i svenska och svenskt teckenspråk

    Detta är en avhandling från Stockholm : Institutionen för lingvistik, Stockholms universitet

    Författare :Krister Schönström; Stockholms universitet.; [2010]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; deaf pupils; bilingualism; Processability Theory; narrative; L2 Swedish; second language; Swedish sign language; language proficiency; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Linguistic subjects Linguistics; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Lingvistikämnen Lingvistik; Swedish as a Second Language for the Deaf; svenska som andraspråk för döva;

    Sammanfattning : This dissertation examines the language proficiency of school-aged deaf pupils from a bilingual perspective. The first aim of the study is to investigate the Swedish L2 skills of the pupils. This includes testing the validity of the Processability Theory on deaf learners of Swedish as an L2. LÄS MER

  3. 3. Interrogative Clauses and Verb Morphology in L2 Swedish Theoretical Interpretations of Grammatical Development and Effects of Different Elicitation Techniques

    Detta är en avhandling från Stockholm : Centrum för tvåspråkighetsforskning

    Författare :Anders Philipsson; Stockholms universitet.; [2007]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; second language acquisition; L2 Swedish; interrogative clauses; direct questions; subordinate questions; verb morphology; finiteness; grammatical development; typological markedness; processability; data types; Iraqi Arabic; Persian; Somali; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Linguistic subjects Bilingualism; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Lingvistikämnen Tvåspråkighet; tvåspråkighetsforskning; Bilingualism Research;

    Sammanfattning : This dissertation examines direct and subordinate questions, as well as verb morphology in L2 Swedish, from a developmental perspective. The study is cross-sectional, containing data from Iraqi Arabic, Persian and Somali adolescent learners representing three different levels of proficiency. LÄS MER

  4. 4. À la recherche de la morphologie silencieuse : sur le développement du pluriel en francais L2 écrit

    Detta är en avhandling från Lund University

    Författare :Malin Ågren; Lund University.; Lunds universitet.; [2008]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; French; morphology; Processability Theory; development; Acquisition; Goldschneider and DeKeyser.; developmental sequences; SLA; Swedish; written language; L2; number agreement; stages of development;

    Sammanfattning : This dissertation deals with the morphological development in written L2 French by Swedish learners. The thesis presents a detailed analysis of number marking and agreement in NPs and VPs, focusing mainly on the production of the morphemes –s (in NP) and the third person plural –nt (in VP). LÄS MER

  5. 5. Was bewerten Lehrer? Die Bedeutung grammatischer und lexikalischer Faktoren bei der Benotung von Schülertexten im Fach Deutsch als Fremdsprache

    Detta är en avhandling från Växjö : Linnaeus University

    Författare :Maria Håkansson Ramberg; Linnéuniversitetet.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Tyska med didaktisk inriktning; German Education; Bewertung; Deutsch als Fremdsprache; Processability Theory;

    Sammanfattning : .... LÄS MER