Sökning: "Platsmarknadsföring"

Hittade 3 avhandlingar innehållade ordet Platsmarknadsföring.

  1. 1. Perspektiv på platsmarknadsföring

    Författare :Elin Berglund; Hans Westlund; Stig Westerdahl; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Platsmarknadsföring; platsförsäljning; promotion; territoriell konkurrens; entreprenöriell politik; attraktivitet; samhällsplanering;

    Sammanfattning : The overarching aim of this study is to contribute with new perspectives on place marketing, theoretically as well as empirically. More specifically, the aim is to characterize the place marketing research literature, describe its content and explore the extent to which it is valid in a Swedish municipal context. LÄS MER

  2. 2. Destinationsmarknadsföring : en studie av turism ur ett producentperspektiv

    Författare :Yvonne von Friedrichs Grängsjö; Lars-Johan Lindqvist; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; tourism; destination marketing; relationships; network; co-operation; competition; norms; Marknadsundersökning; turism; marknadsföring; företagssamarbete; marknadsanalys; marknadsforskning; platsmarknadsföring; Business Administration; företagsekonomi; Business studies;

    Sammanfattning : The analysis of the marketing of a tourist destination brings into question quite different issues than those that apply to a single company. The marketing of a tourist destination demands the participation of many stakeholders, because of the complexity of the tourist product and the fact that the production and the consumption of the product both take place at the destination. LÄS MER

  3. 3. Inclusive place branding – What it is and how to progress towards it

    Författare :Eva Maria Jernsand; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Regional utveckling Platsmarknadsföring; Place marketing; Regional planning;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om att arbeta med platsvarumärken på ett inklu-derande sätt. Forskare har på senare år uttryckt att fler aktörer, inte minst invå-nare, måste delta aktivt i platsvarumärkesprocessen. LÄS MER