Sökning: "Pia Bülow"
Visar resultat 6 - 10 av 10 avhandlingar innehållade orden Pia Bülow.
6. Conceptualizing and contextualizing mindfulness : New and critical perspectives
Sammanfattning : This dissertation aims at analyzing mindfulness as a concept and a multidimensional phenomenon in its historic and primordial but also contemporary contexts. In the course of examining this more general question, this dissertation targets four specific objectives: 1) classifying existing definitions of mindfulness, 2) critically analyzing and interpreting the Buddhist and Western interpretations and practices of mindfulness, 3) elaborating on the social and existential dimensions of mindfulness, and 4) applying these dimensions in advancing the notion of mindful sustainable aging in the context of successful aging. LÄS MER
7. Tvillingskap genom livet : individualitet och relation i äldre tvillingars livsberättelser
Sammanfattning : Det övergripande syftet med avhandlingen var att utforska, beskriva och förstå upplevelser av tvillingskap utifrån äldre tvillingars livsberättelser. De 35 tvillingarna som ingår i denna avhandling var ett urval av deltagarna i två longitudinella studier av äldre tvillingar, SATSA (Swedish Adoption Twin Study of Aging) och Gender. LÄS MER
8. Aktiv anpassning till förändrade villkor : Fem kvinnors erfarenheter av kroniskt nedsatt funktionsförmåga och återskapande av ett meningsfullt liv
Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var att utveckla kunskap om kvinnors erfarenheter av att i vuxen ålder drabbas av och leva med kroniskt nedsatt fysisk funktionsförmåga. Utöver studiens beskrivande och kunskapsgenererande syfte och frågeställningar hade denna även en ambition att bidra till utvecklingen av forskningsområdet ”hälsa och livsstil”. LÄS MER
9. The (re)construction of home : Unaccompanied children’s and youth’s transition out of care
Sammanfattning : This dissertation focuses on how perceptions of ethnicity and culture become meaningful in relation to the transition from care into independent living, studied from unaccompanied youths’, professionals’, and a methodological perspective. The findings from interviews with unaccompanied youth with experience of leaving care showed that thoughts about their ethnic minority background are constantly present in the young men’s lives. LÄS MER
10. Becoming aware of blind spots — Norm-critical perspectives on healthcare education
Sammanfattning : BackgroundThis dissertation takes a critical look at norms and normality in healthcare education, focusing on the specific case of a nursing education programme at a Swedish university college. The concepts of norms and normality have a long history in healthcare professions, and have become important for many aspects of social life. LÄS MER