Sökning: "Per-Erik Ellström"
Visar resultat 11 - 15 av 27 avhandlingar innehållade orden Per-Erik Ellström.
11. Potentialer för lärande i processoperatörers arbete : En studie av operatörers lärande och arbete inom högautomatiserad processindustri
Sammanfattning : This dissertation is concerned with potential for learning in process operator work. The purpose of this thesis is to study and contribute to increased understanding in different conditions which can be assumed to create potentials for learning in the daily work of the process operators' . LÄS MER
12. Work Transitions as Biographical Learning : Exploring the Dynamics of Job Loss
Sammanfattning : In recent years, researchers have pointed out that individuals understand their lives to a great extent through narratives and narration. In the field of adult education this idea has been taken up for instance in the concept of biographical learning. LÄS MER
13. Mot en ny vuxenutbildningspolitik? : Regional utveckling som policy och praktik
Sammanfattning : Avhandlingen beskriver och analyserar ett regionalt utvecklingsinitiativ i nätverksform, genom vilket de kommunala lärcentrumen i Örebro län samverkar för att utveckla en gemensam infrastruktur för vuxnas lärande. Detta innebär, exempelvis, att utveckla former för samverkan mellan olika regionala aktörer inom området, öka samordningen och samverkan inom den kommunala vuxenutbildningen och utveckla metoder för lärande med fokus på arbetet och arbetsplatsen. LÄS MER
14. Arbetsplatsens lärmiljöer : En organisationspedagogisk studie av konstruerande av lärmiljö i vuxenutbildningsverksamhet
Sammanfattning : Today’s research on workplace learning stresses the importance of the environment in which learning takes place. On the basis of an empirical study of a Vocational Education and Training (VET) program this thesis aims to create knowledge about how a learning environment is constructed. LÄS MER
15. Lärande i teamorganiserad produktion : en studie av tre industriföretag
Sammanfattning : The purpose of the thesis was to use case studies of three manufacturing companies to describe and problematize the significance of team-based production for the operatives' learning conditions and learning activities, and to describe how these change over a period of time.The view of learning on which the thesis is based can be described as an integrative view, where the learning perspective is directed towards work and the working duties of the team, the organizational context and the ideas. LÄS MER