Sökning: "Pedagogik – högskolan"
Visar resultat 11 - 15 av 155 avhandlingar innehållade orden Pedagogik – högskolan.
11. "En mänsklig atmosfär" : trygghet, samhörighet och gemenskap: god vård ur ett patientperspektiv
Sammanfattning : Söderlund, M. 1998: "En mänsklig atmosfär". Trygghet, samhörighet och gemenskap. God vård ur ett patientperspektiv. LÄS MER
12. God omvårdnad. En beskrivning av intentioner och uppfattningar
Sammanfattning : I den svenska lagstiftningen (Hälso- och sjukvårdslagen, 1983, 1985) som reglerar hälso- och sjukvårdens verksamhet framhålls humanistiska värderingar. Den vårdideologi som gäller i Sverige är att kunna vårda utifrån en helhetssyn. LÄS MER
13. Vardagsvåld, mobbning och mobbningsförebyggande arbete i svensk skolkontext
Sammanfattning : Two related phenomena - everyday violence and school bullying - are the subject of this thesis. The thesis's aim was to develop knowledge about everyday violence and bullying in school. The aim was also to develop knowledge about planning and bullying intervention in a local context. LÄS MER
14. Det önskvärda barnet : Fostran uttryckt i vardagliga kommunikationshandlingar mellan lärare och barn i förskolan
Sammanfattning : The aim of this research is to acquire knowledge about fostering young children, as expressed in everyday interactions between teachers and children in Swedish preschools. The three empirical studies in this doctoral thesis investigated partly specific democratic values such as participation and influence and partly the values that teachers explicitly or implicitly encourage and how these values are communicated to children. LÄS MER
15. Ämnet som nästan blev : En studie av metodiken i lärarutbildningen 1842- 1988
Sammanfattning : The development of "teaching practice" (Sw: "metodik") in teacher training (compulsory school level, that is, primary and secondary junior high school or grades 1 to 9) from 1842 to 1988 is described. Based on a number of evaluations of teacher training the following questions are posed: Has an earlier central role for teaching practice in teacher training changed? Has teaching practice become marginalised in teaching training? The empirical sources for this thesis are white papers and curricula for teacher. LÄS MER