Sökning: "Organisational competence"
Visar resultat 1 - 5 av 70 avhandlingar innehållade orden Organisational competence.
1. Organisatorisk kompetens : organisatorisk kompetens och inlärning vid IT-satsningar i tre sjukvårdsorganisationer
Sammanfattning : The overall purpose of the study is to analyse and to create an understanding of the phenomenon of organisational competence in conjunction with the introduction of information technology (IT) or other competence raising measures where IT plays an important part. Comparative case studies have been chosen as the method and three different organisations have been investigated. LÄS MER
2. The ambulance nurse. Aspects on competence and education
Sammanfattning : The knowledge area of ambulance nurses’ competence represents a relatively new research area that cannot be regarded as having been fully explored and described by existing research. There is uncertainty regarding the required competence for ambulance nurses as well as the professional role of the ambulance nurse in ambulance care. LÄS MER
3. Möjligheter till kompetensutveckling : ett individperspektiv på relationen människa - organisation : en studie av individer i reklam- och revisionsföretag
Sammanfattning : This study deals with individual possibilities for competence development in knowledge-intensive firms, especially advertising and audit firms. The study has an individual perspective which means that the organization is analyzed as subjective perception of individuals. LÄS MER
4. Kompetens och kompetensutveckling i omsorgsarbete : Synen på kompetens och lärande – i spänningsfältet mellan samhälleliga förutsättningar och organisatoriska villkor
Sammanfattning : Avhandlingen är en sammanläggningsavhandling med syfte att studera om synen på kompetens är relaterad till lärmiljön och strategier för kompetensutveckling. Parallellt med syftet har jag analyserat och diskuterat kompetensutveckling ur ett samhälleligt och interorganisatoriskt perspektiv. LÄS MER
5. Quality Management in Hospital Departments : Empirical Studies of Organisational Models
Sammanfattning : The general aim of this thesis was to empirically explore the organisational characteristics of quality systems of hospital departments, to develop and empirically test models for the organisation and implementation of quality systems, and to discuss the clinical implications of the findings. Data were collected from hospital departments through interviews (n=19) and a nation-wide survey (n=386). LÄS MER